حدود ۱۰۰ نفر از نوازندگان ارکستر فیلارمونیک چین همراه مدیر هنری این ارکستر – لانگ یو – بعدازظهر ۲۰ مردادماه به تهران وارد شدند. این در حالی بود که علی رهبری – مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران – همراه بهرام جمالی – مدیر بنیاد رودکی – به استقبال اعضای این ارکستر رفتند. مدیر هنری ارکستر […]

حدود ۱۰۰ نفر از نوازندگان ارکستر فیلارمونیک چین همراه مدیر هنری این ارکستر – لانگ یو – بعدازظهر ۲۰ مردادماه به تهران وارد شدند.

این در حالی بود که علی رهبری – مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران – همراه بهرام جمالی – مدیر بنیاد رودکی – به استقبال اعضای این ارکستر رفتند.

مدیر هنری ارکستر فیلارمونیک چین پس از ورود به ایران گفت: ارکستری که امروز به تهران وارد شده، بزرگترین ارکستر چین است که به همه جای دنیا سفر می‌کند.

لانگ یو ادامه داد: برای ما و همه نوازندگان این ارکستر افتخار است که به ایران آمده‌ایم. حضور در این کشور و اجرا در تهران برای ما رویا بود. همه موزیسین‌های ما خیلی هیجان‌زده هستند.

این هنرمند همچنین گفت: علی رهبری پیش از این، با ارکستر چین کار کرده و او ما را می‌شناسد. وقتی آقای رهبری به پکن آمد، من سفر بودم و نتوانستم اجرای او را با ارکستر ببینم؛ اما وقتی از سفر به چین برگشتم، دیدم که همه شیفته او شده‌اند.

او با بیان این‌که ارکستر کشورش جزو بهترین ارکسترهای دنیا است، اضافه کرد: هیچ‌وقت ندیده بودم که نوازندگان یک ارکستر از حضور یک رهبر مهمان، یعنی علی رهبری اینقدر هیجان‌زده شوند. خوشحالیم که در تهران هستیم و امیدواریم رفت‌وآمد فرهنگی بین ما بیشتر شود.

همچنین «پانگ سن» – سفیر چین در ایران – در ایران پس از ورود ارکستر کشورش در تهران، اظهار کرد: امروزه رفت‌وآمد بین دو کشور بیشتر شده است. روسای دو کشور یعنی آقای روحانی و رییس‌جمهور چین، بارها با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

او ادامه داد: بهتر است این همکاری و رفت‌و‌آمد بین دو کشور در زمینه فرهنگی هم بیشتر شود. اعضای دو ارکستر ایران و چین به‌خوبی یکدیگر را می‌شناسند.

پانگ سن از مسوولان و کارشناسان حوزه‌ی موسیقی در ایران تشکر کرد و گفت: خبرهایی غیرواقعی از کشور شما در دنیا پخش می‌شود که غیرمنصفانه است. امیدوارم با چنین اقداماتی این ابهام‌ها رفع شود.

او ادامه داد: به‌تازگی ایران با گروه ۱+۵ درباره‌ی پرونده‌ی هسته‌ای به توافق رسیده است و این موضوع باعث همکاری بیشتر کشور ما و شما می‌شود.

سفیر کشور چین در ایران همچنین بیان کرد: آرزو می‌کنم این کنسرت دستاوردهای خوبی داشته باشد. وقتی هواپیمای این نوازندگان به ایران وارد شد. آنها فکر کردند که به خانه خودشان آمده‌اند.

همچنین علی رهبری – مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران – نیز که برای استقبال از ارکستر فیلارمونیک چین به فرودگاه امام خمینی (ره) آمده بود، گفت: نوازندگان این ارکستر هنوز ارکستر سمفونیک تهران را ندیده‌اند و نمی‌دانند ارکستر ما به چه قدرتی رسیده است.

ارکستر سمفونیک چین روزهای ۲۲ و ۲۳ مردادماه دو اجرا در تالار وحدت خواهد داشت و ۲۴ مردادماه ایران را ترک خواهد کرد.