پوشش بازیگران «پینوکیو» دردسرساز شد
پوشش بازیگران «پینوکیو» دردسرساز شد

نمایش «پینوکیا» به کارگردانی شهره سلطانی از تاریخ پنجشنبه ۱۵ مردادماه بر روی صحنه رفت. این نمایش نوشته «استفانو بننی» نویسنده، شاعر و روزنامه نگار ایتالیایی است که با الهام گرفتن از قصه «پینوکیو» در فضایی مدرن، نمایشنامه «پینوکیا» را به نگارش در آورده است. با آنکه این فروش بلیط‍‌های این نمایش با اقبال رو […]

نمایش «پینوکیا» به کارگردانی شهره سلطانی از تاریخ پنجشنبه ۱۵ مردادماه بر روی صحنه رفت. این نمایش نوشته «استفانو بننی» نویسنده، شاعر و روزنامه نگار ایتالیایی است که با الهام گرفتن از قصه «پینوکیو» در فضایی مدرن، نمایشنامه «پینوکیا» را به نگارش در آورده است.

با آنکه این فروش بلیط‍‌های این نمایش با اقبال رو به رو شده بود اما بعد از چند اجرا بر روی صحنه، جنجال‌های این نمایش هم آغاز شد. منتقدان بر این باور بودند که پوشش بازیگران در این نمایش مناسب نیست.

به همین دلیل شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی به دلیل آنچه «عدم رعایت موازین در پوشش بازیگران و همچنین برخی دیالوگ‌های نامناسب» نامیده شد در طی چند روز اخیر بارها به سازندگان نمایش «پینوکیا» تذکر داد.

۲۲۰۹۲۰_۶۰۴

دو بازیگر زن نمایش یعنی شهره سلطانی و پرستو گلستانی ظاهری شبیه به اصل نمایش دارند. آنان برای به تصویر کشیدن فضای نمایش نامه از کلاه گیس‌هایی برای پوشش خود استفاده کرده‌اند که این پوشش متفاوت موجب اعتراض برخی منتقدان شده است.

قرار بود تا نمایش «پینوکیا» به مدت یک ماه در سالن ناظر زاده کرمانی به مدت ۸۰ دقیقه به روی صحنه برود. اما امروز خبری منتشر شد مبنی بر آنکه اجرای این نمایش توقیف شده است. بر مبنای این خبر نمایش «پینوکیا» پس از چندین بار تذکر اداره نظارت و ارزشیابی تئاتر با عدم توجه از سوی مسئولان سالن و همچنین اعضای گروه مواجه شده و در نهایت به دلیل تکرار تخلفات اجرای نمایش لغو شده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی در این باره به خبرگزاری نسیم گفته بود: « اجرای نمایش پینوکیا متوقف شده و تا زمانی که اصلاحات پوشش و گریم انجام نشود اجرای این نمایش متوقف خواهد بود.»

به گفته مهدی شفیعی: «پوشش و گریم بازیگران نمایش پینوکیا پس از بازبینی شورای نظارت تغییر کرده و در این‌باره خلاف مقررات شورای ارزشیابی عمل شده است.»

۲۰۱۵۸۷_۸۵۸

پس از توقف اجرای نمایش «پائیز» به کارگردانی نادر برهانی مرند، این دومین بار بود که در چند ماه گذشته یکی دیگر از نمایش‌های تماشاخانه ایرانشهر توقیف می‌شد.

در مقابل با آنکه خبر توقیف این نمایش منتشر شده بود اما مدیر روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر این خبر را شایعه نامید. به گفته محمد محمدی قرار است این نمایش اجرای خود را از روز چهارشنبه ادامه دهد.

محمدی گفت: «شورای نظارات مواردی را جهت اصلاح به گروه اجرایی این نمایش اطلاع داده بود که چون پس از اجرا این اصلاحات را اعمال نکردند، مجدداً روز گذشته نسبت به اعمال این مسائل به گروه تذکر دادند، حالا هم گروه با رعایت آن موارد از روز چهارشنبه و پس از ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) روی صحنه می‌رود.»

هنوز مشخص نیست که قرار است کدام یک از این اخبار ضد و نقیض به حقیقت بپیوندد.

پرستو گلستانی، محمد صادق ملک (ملکی)، محمد نادری، بهروز پناهده، پوریا رحیمی سام، شهره سلطانی نقش آفرینان این نمایش هستند.