سد عمارت تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد
سد عمارت تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد

داود نجفیان روز دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از عملیات اجرایی سد عمارت در شهرستان گرمی افزود: در سال جاری ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این سد ابلاغ شده و تا کنون ۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته است. وی با بیان اینکه تمام اعتبار ابلاغ شده برای این سد تخصیص می […]

داود نجفیان روز دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از عملیات اجرایی سد عمارت در شهرستان گرمی افزود: در سال جاری ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این سد ابلاغ شده و تا کنون ۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه تمام اعتبار ابلاغ شده برای این سد تخصیص می یابد ، گفت: سد عمارت از امسال به عنوان پروژه مرزی از اعتبارات ویژه مهار آب های مرزی استفاده می کند.
وی با اشاره به آغاز اجرای سد عمارت از سال ۸۳ افزود: برای این سد از ابتدای عملیات اجرایی ۶۰۰ میلیارد هزینه شده و بر اساس زمانبندی اجرا باید در سال ۹۶ به اتمام برسد.
نجفیان همچنین به اجرای شبکه پایاب سد خدآفرین اشاره کرد و از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی این پروزه خبر داد.
وی با بیان اینکه تاکنون برای این پروژه دو هزار میلیارد ریال هزینه شده است ، ادامه داد : ۲۲ کیلومتر از کانال اصلی این شبکه آماده بهره برداری است.
وی گفت: بر اساس مناقصه انجام گرفته پیمانکار اجرای ادامه این پروژه نیز با مبلغ ۸۵۰ میلیارد ریال انتخاب شده و به زودی اقدامات خود را آغاز می کند.
وی بیان کرد: همچنین از محل صندوق توسعه ملی سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است.
امام جمعه شهرستان گرمی نیز در این دیدار مهندسان و فعالان عمرانی را مجاهدان مبارزه با دشمنان و استکبار جهانی دانست.
حجت الاشلام یدالله صفری با بیان اینکه جنگ با دشمنان تنها در جبهه های نبرد و بمب و گلوله نیست ، ادامه داد : فعالان عمرانی با تلاش بی وقفه خود اقتصاد کشور را شکوفا کرده و موجب حفظ استقلال کشور می شوند.
وی با اشاره به روز خبرنگار و تلاش بی وقفه اهالی رسانه در انتقال اخبار و اطلاعات به مردم ، این قشر را تغذیه کننده افکار مردم دانست و خواستار انتقال خدمات نظام و دولت به مردم شد.
وی بیان کرد: خبرنگاران باید با انتقال تلاش های فعالان اقتصادی و عمرانی در اجرای عدالت در جامعه تاثیر گذار باشند.
در جریان این بازدید از خبرنگاران فعال در حوزه آب استان به مناسبت روز خبرنگار تجلیل شد.