احداث ساختمان مرکزانتقال خون بناب همچنان در پرده ابهام
احداث ساختمان مرکزانتقال خون بناب همچنان در پرده ابهام

عدم اهتمام مسئولان امر علت آغاز عملیات اجرایی این مرکز مهم و حیاتی شهروندان بنابی را ناامید کرده و آنها به این باور رسیده‌اند که اگر قرار باشد رسیدگی به امور مردم به همین روال ادامه یابد، از این پس مساعدت‌ها و کمک خیران عزیز را شاهد نخواهیم بود. با اینکه زمین احداث ساختمان مرکز […]

عدم اهتمام مسئولان امر علت آغاز عملیات اجرایی این مرکز مهم و حیاتی شهروندان بنابی را ناامید کرده و آنها به این باور رسیده‌اند که اگر قرار باشد رسیدگی به امور مردم به همین روال ادامه یابد، از این پس مساعدت‌ها و کمک خیران عزیز را شاهد نخواهیم بود.

با اینکه زمین احداث ساختمان مرکز انتقال خون بناب توسط فردی خیر اهداء شده و خیر دیگری نیز هزینه‌های احداث این مرکز را متقبل شده است، اما روز بیست و دوم فروردین ماه سال‌جاری که طی مراسمی کلنگ احداث ساختمان مرکز انتقال خون بناب توسط دکتر شمس مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان‌شرقی و در حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم این شهرستان در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع با زیربنای ۱۳۲۰ مترمربع در ۳ طبقه به زمین زده شد.

مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان شرقی تصمیم گرفت تا زمان تکمیل این مرکز انتقال خون بناب موقتاً در ساختمان دیگری مستقر شده و فعالیت خود را آغاز کند، حتی در مخیله کسی نمی‌گنجید که با گذشت ۵ ماه از این مراسم نه تنها عملیات اجرایی این پروژه آغاز نخواهد شد بلکه اساساً چنین سازمانی به این زودی‌ها در شهرستان بناب راه‌اندازی نخواهد شد.

امیدواری مردم بناب در آن مراسم زمانی دو چندان شد که مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان‌شرقی اظهار کردند که بعد از شهرستان‌های اهر و مرند مرکز انتقال خون بناب سومین پایگاه انتقال خون استان است که تأسیس و راه‌اندازی می‌شود!

اما با همه این اظهارات و شواهد مسئولان سازمان انتقال خون همچنان در آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان انتقال خون بناب تعلل می‌کنند که امیدواریم با پیگیری مسئولان محترم شهرستان و در رأس آنها فرماندار و نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی هر چه سریع‌تر شاهد استقرار و آغاز فعالیت انتقال خون این این شهرستان باشیم. زیرا تکمیل و راه‌اندازی انتقال خون بناب یکی از خواسته‌ها و مطالبات جدی و چندین و چند ساله اهالی خونگرم منطقه است که بایستی محقق شود.

راه‌اندازی انتقال خون بناب از سال ۱۳۶۷ در شهرستان بناب دنبال می شود که متأسفانه به خاطر برخی ناهماهنگی ها تاکنون اجرایی نشده است.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده است و چون این شهرستان در مرکز مسیرهای مواصلاتی چندین استان غربی کشور قرار گرفته و نزدیک‌ترین و دسترس‌ترین موقعیت جغرافیایی این مسیر در مواقع اضطراری نیاز به خون است از این رو ایجاد و راه‌اندازی انتقال خون بناب بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.