وارادت آذربایجان‌شرقی ۲۶ درصد افزایش یافت
وارادت آذربایجان‌شرقی ۲۶ درصد افزایش یافت

ناصر نوروزی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات فراروی میز ترکیه به تشریح آخرین وضعیت صادرات و واردات استان در سال گذشته و چهار ماهه اول سال‌جاری پرداخت. مدیرکل گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت صادرات و واردات گمرکات استان گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات به اقصی […]

ناصر نوروزی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات فراروی میز ترکیه به تشریح آخرین وضعیت صادرات و واردات استان در سال گذشته و چهار ماهه اول سال‌جاری پرداخت.

مدیرکل گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت صادرات و واردات گمرکات استان گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات به اقصی نقاط جهان داشتیم که رتبه چهارم کشور را شامل می‌شد.

وی ادامه داد: در زمینه واردات نیز رتبه پنجم کشور را داشته‌ایم و در چهار ماهه امسال نیز رشد ۸ درصدی صادرات را شاهد هستیم که رتبه ششم کشور است.

مدیرکل گمرکات آذربایجان‌شرقی افزود: در چهار ماهه امسال واردات ۲۶ درصد رشد یافته که رتبه چهارم کشور است و ۴۶۳ هزار نفر ورود و خروج را به کشور داشته‌ایم.

نوروزی در ادامه سخنان خود به واردات و صادرات با کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۲ میلیون دلار صادرات به کشور ترکیه داشتیم که به نسبت سال قبل افزایش داشته است و در زمینه واردات نیز افزایش نسبی را شاهد هستیم.