تبریز میزبان بیست و ششمین المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر ایران / یک هفته رقابت بانشاط ورزشکاران نوجوان ایران در دانشگاه تبریز
تبریز میزبان بیست و ششمین المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر ایران / یک هفته رقابت بانشاط ورزشکاران نوجوان ایران در دانشگاه تبریز

رسول صادقی در جمع خبرنگاران از برگزاری بیست و ششمین المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر کشور در تبریز خبر داد و گفت: امروز در کشورهای توسعه یافته نشاط و شادابی دانش آموزان و خانواده ها از مولفه های مهم در نظر گرفته می شود، در ایران نیز برگزاری چنین المپیادهایی در جهت ایجاد روحیه نشاط […]

رسول صادقی در جمع خبرنگاران از برگزاری بیست و ششمین المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر کشور در تبریز خبر داد و گفت: امروز در کشورهای توسعه یافته نشاط و شادابی دانش آموزان و خانواده ها از مولفه های مهم در نظر گرفته می شود، در ایران نیز برگزاری چنین المپیادهایی در جهت ایجاد روحیه نشاط و شادابی و سلامت بخشی به دانش آموزان برگزار می شود.

وی افزود: این المپیاد از ۲۴ الی ۳۰ مرداد ماه سال جاری در تبریز برگزار می شود که دانشگاه تبریز میزبان دانش آموزان جهت اسکان بوده و مراسم افتتاحیه نیز ۲۵ مرداد ماه ساعت ۱۸ در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.

صادقی اضافه کرد: در این المپیاد با حضور یک هزار و ۷۰۰ ورزشکار و مربی، ۱۵۰ داور و ۱۵۰ نفر نیروی اجرایی شروع به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ورزش تنها حوزه ای است که ماندگاری دارد، تاکید کرد: فعالیت های فیزیکی باید وارد فعالیت های روزانه سبک زندگی خانواده های ایرانی بشود تا بتوانیم در آینده جامعه ای سالم و شاداب داشته باشیم.

صادقی اضافه کرد: اگر بخواهیم در درازمدت جامعه را به سمت سلامت و شادابی سوق دهیم ناگزیر هستیم که از مدارس شروع کنیم و فعالیت های تربیت بدنی در مدارس را توسعه دهیم که متاسفانه تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به رقابت های ورزشی درون مدرسه ای اظهار داشت: در سال گذشته  در بیش از ۵۰ درصد مدارس رقابت های ورزشی درون مدرسه ای برگزار شد که برترین های آنان در المپیاد کشوری با استان های دیگر رقابت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هدف ما این است که از سال آینده مدرسه قهرمان در استان تعیین شده و به صورت گروهی به مسابقات کشوری اعزام شود.

وی افزایش سواد حرکتی در خانواده ها را عامل مهم در توسعه سلامت و شادابی در کشور دانست و گفت: ورزش تربیتی باید در مدارس پیاده شود و دانش آموزان به همراه یادگیری مهارت های تربیت بدنی از لحاظ اخلاقی نیز تقویت شده و این مهارت ها را به درون خانواده های خود نیز انتقال دهند.

صادقی تاکید کرد: وقتی در استادیوم ها ناهنجاری و نارسایی فرهنگی ایجاد می شود نشانگر این است که در حوزه فرهنگی و مبانی اخلاقی همزمان با توسعه سایر بخش ها خوب کار نشده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز در تمامی مدارس معلمان متخصص تربیت بدنی حضور دارند، گفت: مدارس موظف هستند که طبق طرح تحول بنیادین برنامه درسی را به پیش برند اما متاسفانه در بخش عظیمی از مدارس غیردولتی در این خصوص غفلت هایی صورت گرفته است چرا که در مدارس غیردولتی نخبه پروری مورد نظر است اما از این واقعیت غافل هستند که دانش آموز قبل از هر چیزی باید تنی سالم و شاداب داشته باشد.