رفسنجانی تایید صلاحیت می‌شد، نه خودش رای می‌آورد نه روحانی
رفسنجانی تایید صلاحیت می‌شد، نه خودش رای می‌آورد نه روحانی

اکبر هاشمی رفسنجانی اخیرا در اظهارنظری در اجلاس روسای آموزش و پرورش مدعی شده بود که شورای نگهبان و نیروهای امنیتی می‌خواستند از انتخاب درست مردم جلوگیری کنند. به گزارش اویاقلیق این اظهارنظر، سخنگوی سابق شورای نگهبان را به واکنش واداشت. کدخدایی گفت: این افراد چون در انتخابات های گذشته از سوی مردم انتخاب نشده‌اند، […]

imagesاکبر هاشمی رفسنجانی اخیرا در اظهارنظری در اجلاس روسای آموزش و پرورش مدعی شده بود که شورای نگهبان و نیروهای امنیتی می‌خواستند از انتخاب درست مردم جلوگیری کنند.

به گزارش اویاقلیق این اظهارنظر، سخنگوی سابق شورای نگهبان را به واکنش واداشت. کدخدایی گفت: این افراد چون در انتخابات های گذشته از سوی مردم انتخاب نشده‌اند، در حقیقت شکست خود را متوجه دستگاه‌های قانونی کشور می دانند و این مانند دانش آموزی است که وقتی نمره مطلوبی از معلم خود نمی گیرد، معلم را مقصر می داند.

به نظر می رسد، اظهارات هاشمی بیش از هر موضوع دیگری ماجرای ردصلاحیت خود او در انتخابات ۹۲ را نشانه گرفته است. نکته ای که در این دو سال در خصوص رد صلاحیت او فراموش شد و با تبلیغات فراوان، زیر سایه پیروزی روحانی در انتخابات گم شد، لطفی است که با ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی در حق او شد!

اولین اتفاقی که پس از حضور هاشمی در انتخابات قابل پیش بینی بود، کنار رفتن حسن روحانی و احتمالا محمدرضا عارف بود. در این شرایط، با توجه به تجربه انتخابات ۸۴، معلوم نبود که حضور شخص هاشمی، – به جای فرد مورد حمایت او – به پیروزی مشابه ختم شود.

در این صورت چه بسا، هم هاشمی توفیقی در انتخابات کسب نمی کرد و هم خبری از روحانی نبود که بتواند با آرای میلیمتری راهی پاستور شود.

با این وجود، این احتمال پررنگ، همواره در اظهارنظرهای حامیان دولت و هاشمی رفسنجانی نادیده گرفته شده و به عکس، به گونه ای تبلیغ شده است که گویی اکان یک پیروزی بزرگ برای این طیف با ردصلاحیت هاشمی از میان رفته است!