ورود و تحرک تعدادی از اعضای داعش در تبریز شایعه است
ورود و تحرک تعدادی از اعضای داعش در تبریز شایعه است

رحیم شهرتی فر در گروه مجازی ” فعالان خبر آذربایجان شرقی” حاضر شده و به سوالات خبرنگاران تبریز پاسخ داد. وی در مورد وضعیت شبکه فاضلاب تبریز و روستاهای اطراف آن گفت: شبکه فاضلاب تبریز در حال توسعه است و دوستان می توانند در منطقه ارم و در محلات مختلف فعالیت ها را ببینند که […]

رحیم شهرتی فر در گروه مجازی ” فعالان خبر آذربایجان شرقی” حاضر شده و به سوالات خبرنگاران تبریز پاسخ داد.

وی در مورد وضعیت شبکه فاضلاب تبریز و روستاهای اطراف آن گفت: شبکه فاضلاب تبریز در حال توسعه است و دوستان می توانند در منطقه ارم و در محلات مختلف فعالیت ها را ببینند که تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: شبکه فاضلاب فعلی تبریز، تصفیه ۳۳ درصد فاضلاب شهری را انجام می دهد.

شهرتی فر در مورد آبرسانی به دشت تبریز از رود ارس ابراز کرد: پروژه انتقال آب از ارس به دشت تبریز اجرایی شده و به جد پیگیری می شود.

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره پروژه مهم میدان آذربایجان این شهر افزود: پروژه میدان آذربایجان در روزهای گذشته تجهیز کارگاه شده و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

شهرتی فر در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اظهارات یکی از اعضای شورا در خصوص اختصاص زمینی برای تامین مسکن خبرنگاران، گفت: راجع به تامین مسکن چیزی نشنیده ام و چنین مصوبه ای از شورا به فرمانداری نرسیده است.

وی در پاسخ به سوال دوم خبرنگار ایسنا مبنی بر آخرین وضعیت احداث کتابخانه های عمومی توسط شهرداری کلانشهر تبریز در هر منطقه شهری ادامه داد: در ارتباط با کتابخوانی و کمبود کتابخانه در محلات مشکلات و نیاز جدی داریم و باید شورای شهر و شهرداری در این زمینه کمک اساسی بکنند.

وی با اشاره به برخی کم کاری ها در حوزه هنر و تئاتر تبریز ادامه داد: مسائل فرهنگی را باید اهل فرهنگ از جمله اصحاب رسانه همت کنند تا حل شود. نهادهای فرهنگی هم تماما زیر نظر دولت نیستند. مشکلات هنر از جمله تئاتر و سینما یکی از واقعیت های بدیهی شهر تبریز است.

شهرتی فر در واکنش به انتقاد و پیشنهاد یکی از خبرنگاران در خصوص عدم نظارت کافی بر تخریب فضای سبز تبریز تصریح کرد: شهرداری منطقه ۴ برای کنترل و تصرف پارک بزرگ اقدام کرده است و کمسیون ماده ۵ فقط زمانی با تغییرکاربری های فضای سبز موافقت می کند که به عوض هر متر مربع حداقل دو متر مربع به فضای سبز شهر اضافه شود.

وی به آخرین وضعیت احداث ترمینال شرق تبریز اشاره کرد و افزود: احداث ترمینال شرق به دلیل وجود معارضین زمین محل احداث با تاخیر شروع شده اما با پیگیری مسئولین امر انشاالله امسال تکمیل می شود.

وی در بخشی از سخنان خود از آتش سوزی یک کارگاه تولیدی در پاساژ امیر کبیر خبر داد و افزود: با اقدام به موقع آتش نشانی، حریق به سرعت کنترل شده وخسارت قابل توجهی به کارگاه وارد نشده است.

به گفته وی توسعه باید متوازن باشد یعنی توسعه فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی توامان باید مد نظر باشد.

شهرتی فر در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در مورد تخلفات زود هنگام انتخاباتی ادامه داد: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات تحرکات کاندیداها طبیعی است اما تبلیغات زود هنگام و مخصوصا استفاده از امکانات عمومی و دولتی ممنوع می باشد و ما هم نظارت و کنترل می کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه های لازم برای افزایش مشارکت مردم در حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: فرمانداری شهرستان تبریز، آمادگی خود را برای صدور پروانه فعالیت برای سازمانهای مردم نهاد بر اساس سیاست های دولت تدبیر و امید در زمینه های مختلف را دارد .