رییس پلیس راه آذربایجان شرقی معرفی شد
رییس پلیس راه آذربایجان شرقی معرفی شد

معاون عمرانی استاندرا آذربایجان شرقی روز یکشنبه در این آیین گفت : انسان، وسیله نقلیه و جاده سه عامل مهمی هستند که در بحث ترافیک و سوانح دخالت دارند. محمدصادق پورمهدی افزود : وضعیت جاده ها نقش تعیین کننده ایی در بحث تصادفات داشته و باید نسبت به ایمنی بخشی جاده ها بیش از پیش […]

معاون عمرانی استاندرا آذربایجان شرقی روز یکشنبه در این آیین گفت : انسان، وسیله نقلیه و جاده سه عامل مهمی هستند که در بحث ترافیک و سوانح دخالت دارند.
محمدصادق پورمهدی افزود : وضعیت جاده ها نقش تعیین کننده ایی در بحث تصادفات داشته و باید نسبت به ایمنی بخشی جاده ها بیش از پیش سرمایه گذاری و دقت کرد.
وی ادامه داد : در زمان کنونی اینکه وسیله نقلیه ای با کوچکترین برخورد موجب کشته شدن افراد جامعه شود، قابل قبول نیست باید وسایط نقلیه ایمن و دارای استاندارد بالا در کشور ساخته شود.
پور مهدی گفت : علاوه بر مشکلات جاده ای و ایمن نبودن وسایط نقلیه عامل انسانی بیشترین نقش را در تصادفات ایفا می کند.
وی اظهار کرد : بیش از ۱۵ میلیون وسیله نقلیه در تیرماه سالجاری در استان تردد کرده اند که ۸۰ درصد آنها خوردوهای سواری بوده است.
معاون عمرانی استاندرای آذربایجان شرقی با بیان اینکه جامعه برای متخلفان ناامن است، گفت : بر اساس آماری که از دوربین های ثبت تخلفات گرفته شده ۱۰ درصد وسایل نقلیه سرعت غیر مجاز داشتند.
وی ادامه داد : نیاز امروز ایجاب می کند از ابرازآلات و تکنولوژی جدید برای کنترل جاده ایی در راستای کاهش سوانح رانندگی در استان استفاده شود.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت : در نیروی انتظامی مشکل ترین ماموریت ها بر عهده پلیس راه و راهور است.
محسن حسن خانی با بیان اینکه نباید فقط از پلیس انتظار داشت که نسبت به کاهش تلفات جاده ای و سوانح اقدام کند، افزود : در این خصوص باید تک تک افراد جامعه احساس مسوولیت کنند.
وی ادامه داد : اینکه عامل انسانی مهم ترین نقش در تصادفات را دارد این امر از تعهد خودروسازان نسبت به ایمن سازی و استاندار سازی خودروهای تولیدی نمی کاهد.
حسن خانی اظهار کرد : چرا وقتی هواپیمایی سقوط می کند تمامی مسوولان و دولتمردان و رسانه ها نسبت به این موضوع واکنش نشان می دهند ولی در هنگام بروز تصادفات جاده ایی تمامی نگاه ها به سمت پلیس است.
وی گفت : فشار مضاعفی بر پلیس راه وجود دارد نباید از پلیس انتظار معجزه داشت باید سهم تمامی دستگاه ها و ارگانهای ذی ربط مشخص و ارزیابی شود.
حسن خانی افزود : ۲۱ درصد تصادفات در جاده های مواصلاتی استان به دلیل انحراف به چپ خودرو ها، ۲۵ درصد سرعت غیر مجاز و ۲۰ درصد نیز عدم توجه به جلو رخ داده است.
در این مراسم از زحمات ۳۰ ساله سرهنگ حسن فرجی تقدیر و سرهنگ جواد نامواران به عنوان پلیس راه جدید استان معرفی شد.