اعلام وجود مجدد انجمن اسلامی معلمان در آذربایجان شرقی پس از یک دوره محاق / به نام معلمان؛ به کام افراطی ها
اعلام وجود مجدد انجمن اسلامی معلمان در آذربایجان شرقی پس از یک دوره محاق / به نام معلمان؛ به کام افراطی ها

انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در تبریز برگزار شد. این برنامه که در محل آمفی تئاتر شماره ۳ دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز با سخنرانی آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری، مسعود پزشکیان، نماینده مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات همراه بود. داود محمدی، رئیس […]

انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در تبریز برگزار شد.

این برنامه که در محل آمفی تئاتر شماره ۳ دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز با سخنرانی آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری، مسعود پزشکیان، نماینده مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات همراه بود.

داود محمدی، رئیس شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان کشور نیز دیگر سخنران این انتخابات حزبی بود.

محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز، سعید پورشریفی، رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی و شکور اکبرنژاد، نماینده مجلس هشتم و از فعالان اصلاح طلب تبریز نیز از جمله میهمانان این برنامه بودند  که با حضور معدود اعضای این انجمن در تبریز و دیگر شهرستان های آذربایجان شرقی که مجموعا کمتر از ۱۰۰ نفر بودند؛ برگزار شد.

نکته جالب ثبت نام ۲۸ نفر کاندیدای عضویت در شورای مرکزی این تشکل اسما صنفی ولی عملا سیاسی از بین ۷۶ نفر رای دهنده بود.

با معرفی نیم دقیقه ای کاندیداها نیز مشخص شد که همکاری با ستاد انتخاباتی موسوی و روحانی در سال های ۸۸ و ۹۲ تنها کارنامه سیاسی اکثر کاندیدها بود. 

گفتنی است فعالیت های این تشکل سیاسی که به شکل مفرطی از عنوان فرهنگیان سواستفاده می کند؛ طی ماه های گذشته در آذربایجان شرقی با حاشیه سازی هایی در فضای سیاسی، اجتماعی همراه بوده است که مهمترین نمونه آن به سفر محمدرضا عارف، معاون اول دولت سابق به تبریز به دعوت انجمن اسلامی معلمان مربوط می شود.

در جریان سخنرانی عارف در تلار پتروشیمی، مطالب مطرح شده توسط اروجعلی محمدی، یکی از چهره های افراطی جریان اصلاحات بر علیه شورای نگهبان تا حدی غیرقابل قبول بود که حتی عارف نیز نسبت به آنها اعتراض کرد اما انجمن اسلامی معلمان و سروری زاده، مسئول این تشکل در آذربایجان شرقی هیچ گاه مورد بازخواست دقیق قرار نگرفتند.

نهایتا پس از پایان محاق چند ماهه و در حالی که نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی جریان اصلاح طلب به خصوص افرطیون این جناح را برای فعالیت سیاسی مشتاق کرده؛ با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات انجمن اسلامی معلمان به فضای سیاسی باز می گردد.