مهدی هاشمی به منظور اجرای حکم قضایی و سپری کردن دوران محکومیت حبس ۱۰ ساله خود وارد زندان اوین شد. مهدی هاشمی که جرایمی نظیر اختلاس، ارتشاء و مسائل امنیتی را در پرونده خود دارد، به منظور اجرای حکم قضایی امروز بعد از ظهر وارد زندان اوین شد. مهدی هاشمی به منظور اجرای حکم قضایی […]

مهدی هاشمی به منظور اجرای حکم قضایی و سپری کردن دوران محکومیت حبس ۱۰ ساله خود وارد زندان اوین شد.

مهدی هاشمی که جرایمی نظیر اختلاس، ارتشاء و مسائل امنیتی را در پرونده خود دارد، به منظور اجرای حکم قضایی امروز بعد از ظهر وارد زندان اوین شد.

مهدی هاشمی به منظور اجرای حکم قضایی و سپری کردن دوران محکومیت حبس خود بعدازظهر امروز وارد زندان اوین شد.

وی در این پرونده ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

به گفته معاون اول قوه قضاییه، مهدی هاشمی در کیفرخواست خود ۱۲ اتهام داشت که در کیفر دادگاه بدوی آنها را ادغام کرد.

وی اتهامات دیگری در کیفرخواست  خود داشت‌ که برخی از اتهامات را دادگاه بدوی با هم ادغام کرد و اعلام کردند درست است که عناوین جرایم مختلف است اما یک فعل و یک جرم نیست لذا برخی اتهامات ایشان ادغام و از برخی تبرئه شدند.

مهدی هاشمی در خصوص جاسوسی تبرئه شد اما برخی مسائل امنیتی مانند اختلاس و ارتشاء را دادگاه بدوی حکم داد و دادگاه تجدیدنظر نیز با رعایت ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی تائید کرد

حجت السلام و المسلمین غلامحسین محسنی‎اژیه سخنگوی دستگاه قضا در مورد اختلاس وی اعلام کرده بود: اختلاس طبق قانون اگر چنانچه توأم با جعل باشد مجازات بین هفت تا ۱۰ سال است اگر بدون جعل باشد بین پنج تا ۱۰ سال خواهد بود طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی حاکم موظف است که ۱۰ سال را بدهد. در مورد رشوه هم طبق قانون اگر کسی از مبلغی بالاتر رشوه گرفته باشد از پنج تا ۱۰ سال مجازات می‎شود که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۱۰ سال در نظر گرفته می‎شود، مسائل امنیتی نیز بین ۲ سال تا پنج سال است که طبق این ماده قانونی باید اکثریت مجازات درنظر گرفته شود.

منبع: میزان