درخواست جمهوری نخجوان برای راه‌اندازی دانشگاه مشترک
درخواست جمهوری نخجوان برای راه‌اندازی دانشگاه مشترک

سید جواد انگجی، دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبرگفت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان شرقی و هم‌چنین همسایگی ۵ کشور با منطقه شمال غرب و غرب ایران، این استان پتانسیل مناسبی برای تعاملات بین‌المللی دارد. رئیس دانشگاه‌ آزاد واحد تبریز با تاکید براینکه دانشگاه‌های کشور باید به […]

سید جواد انگجی، دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبرگفت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان شرقی و هم‌چنین همسایگی ۵ کشور با منطقه شمال غرب و غرب ایران، این استان پتانسیل مناسبی برای تعاملات بین‌المللی دارد.

رئیس دانشگاه‌ آزاد واحد تبریز با تاکید براینکه دانشگاه‌های کشور باید به سمت بین‌المللی شدن گام بردارند، افزود: دانشگاه‌هایی که در این مسیر عقب می‌مانند، نمی‌توانند از امکانات پیشرفته کشورهای دیگر استفاده کنند و همین موضوع موجب می‌شود تا از نظر اقتصادی و علمی رشد چندانی نداشته باشند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی در ادامه بیان کرد: دانشگاه‌های سرتاسر دنیا بخش زیادی از درآمدهایشان را با جذب دانشجویان خارجی تامین می‌کنند، این مسئله دردانشگا‌ه‌های ایران نیز باید رواج پیدا کند، تا با همکاری‌های مشترک، هم از نظر علمی و هم در امور اقتصادی پیشرفت‌هایی صورت گیرد.

انگجی با اشاره به پذیرش دانشجویان خارجی مشترک با دانشگاه‌های بین‌المللی ادامه داد: با پذیرش دانشجویان مشترک با دانشگاه‌های بین‌المللی و ارائه مدرک مشترک به آن‌ها، دانشگاه از نظر رتبه‌بندی علمی نیز ارتقا پیدا می‌کند و هم‌چنین کیفیت و اقتصادش نیز توسعه می‌یابد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تبریز در توضیح طرح تاسیس مجتمع بین‌المللی واحد تبریز تصریح کرد: اعضای کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه آزاد با این طرح موافقت کردند. کارهای اولیه برای راه‌اندازی این مجتمع در واحد تبریز انجام شده و به زودی فعالیتش به صورت رسمی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای و تاثیر آن بر اجرای برنامه همکاری‌های مشترک بین‌المللی گفت: بعد از توافق هسته‌ای شرایط خوبی برای تعاملات بین‌المللی ایجاد شده که باید از آن استفاده کرد. با رفع محدودیت‌ها تبادلات علمی درجهت رشد دانشگاه‌ها شروع شده است. به طور مثال در چند روز گذشته جمهوری نخجوان درخواست راه‌اندازی یک دانشگاه مشترک با دانشگاه آزاد فرستاده است، همین‌طور چند واحد دانشگاهی در ترکیه که نزدیک مرز ایران هستند نیز علاقه زیادی به همکاری با دانشگاه‌ آزاد نشان دادند، که در آینده این تعاملات بیشتر و بهتر هم خواهد شد.