تعریض پل آجی چای، تعریض مهم ترین شریان ارتباطی شهر
تعریض پل آجی چای، تعریض مهم ترین شریان ارتباطی شهر

، در بین مسیرهای ترانزیتی تبریز، جاده سنتو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مسیر، ارتباط میان ایران و قاره اروپا را برقرار می کند و همه روزه هزاران وسیله نقلیه سبک و سنگین، از طریق این شاهراه، بین ایران و اروپا و بالعکس در رفت و آمد هستند. طبیعی است که کیفیت مناسب این […]

، در بین مسیرهای ترانزیتی تبریز، جاده سنتو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مسیر، ارتباط میان ایران و قاره اروپا را برقرار می کند و همه روزه هزاران وسیله نقلیه سبک و سنگین، از طریق این شاهراه، بین ایران و اروپا و بالعکس در رفت و آمد هستند.

طبیعی است که کیفیت مناسب این مسیر درمیزان و نحوه تردد در آن، تاثیر مستقیم دارد و به تبع آن، استقبال گردشگران و شرکت های دخیل در امر ترانزیت کالا، افزایش می یابد.

جاده سنتو در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۶ قرار دارد و این منطقه، علاوه بر اجرای عملیات آسفالت، ساماندهی رفوژهای کناری و میانی و جداول کناری مسیر، اقدام به تعریض پل آجی چای نموده است.

این طرح در سال ۱۳۹۲ آغاز و با اجرای سازه بتنی در ضلع شرقی پل، وارد فاز عملیاتی شد و پس از گذشت حدود دوسال، حدود ۸۵ درصد، پیشرفت فیزیکی حاصل نموده است.

سازه بتنی این طرح دارای طول ۱۳۶متر و عرض ۱۲و نیم متر می باشد و امید آن می رود که پس از تکمیل و بهره برداری، بتواند در روانسازی ترافیک جاده سنتو، نقش موثری ایفا کند.

بنا به اعلام شهرداری منطقه ۶، هزینه این پروژه حدود ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.