تصاویر / جشنواره بادبادکها در اردبیل
تصاویر / جشنواره بادبادکها در اردبیل

 سعیده عزیززاده رئیس هیات مدیره موسسه حیات پاک در اردبیل در این جشنواره گفت: ترویج فرهنگ حمایت از محیط زیست یک ضرورت است و این موسسه در نظر دارد با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح این فرهنگ را بین کودکان و نوجوانان نهادینه سازد. سعیده عزیززاده با بیان اینکه ضعف آگاهی از مهمترین مشکلات زیست […]

 سعیده عزیززاده رئیس هیات مدیره موسسه حیات پاک در اردبیل در این جشنواره گفت: ترویج فرهنگ حمایت از محیط زیست یک ضرورت است و این موسسه در نظر دارد با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح این فرهنگ را بین کودکان و نوجوانان نهادینه سازد.

سعیده عزیززاده با بیان اینکه ضعف آگاهی از مهمترین مشکلات زیست محیطی در استان است، اضافه کرد: موسسه حیات پاک به عنوان یک سازمان مردم نهاد حامی محیط زیست عمده برنامه‌های خود را در قالب اطلاع رسانی در خصوص ضرورت حفاظت از محیط زیست قرار داده است.

وی آموزش برای حمایت از محیط زیست را امری فراگیر دانست و گفت: در این راستا ضروری است نهادهای اجرایی مختلف همکاری مطلوب با یکدیگر داشته باشند.

عزیززاده جلب مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست را یک اصل انکار ناپذیر برشمرد و افزود: هر کجا مشارکت مردمی تقویت شده خروجی برنامه‌ها قابل قبول بوده است و این سنت باید در حوزه محیط زیست به صورت جدی مورد توجه باشد.

رئیس هیات مدیره موسسه حیات پاک در اردبیل برگزاری جشنواره بادبادک‌ها را با هدف نشاط آفرینی در بین کودکان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: سبک این جشنواره استفاده بهینه از ابزارهای دور ریختنی و باز تولید این ابزارها با بهره گیری از خلاقیت است.

وی با تاکید به اینکه در ساخت بادبادک اغلب والدین با کودکان همکاری دارند، ادامه داد: برنامه هایی از این دست همواره با استقبال گسترده از سوی خانواده‌ها همراه بوده و به عنوان یک خاطره شیرین در ذهن کودکان ثبت می شود.

عزیززاده با اشاره به اجرای کارگاه نقاشی با موضوع محیط زیست را دوست بداریم و برنامه پاک سازی دریاچه شورابیل، اضافه کرد: در صورتی که کودکان فرهنگ حمایت از محیط زیست را بیاموزند ما نسلی حامی محیط زیست تربیت خواهیم کرد.