آغاز به کار دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در تبریز
آغاز به کار دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در تبریز

علی‌اکبر صفی‌پور گفت: دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر آذربایجان ‌شرقی  به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی، آغاز به‌کار کرده و از مهرماه در سه رشته، دانشجو مب پذیرد. وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه‌ آموزش در مباحث هنری افزود: اگر بخواهیم شاهد پیشرفت و خلاقیت در عرصه‌ی فرهنگ […]

علی‌اکبر صفی‌پور گفت: دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر آذربایجان ‌شرقی  به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی، آغاز به‌کار کرده و از مهرماه در سه رشته، دانشجو مب پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه‌ آموزش در مباحث هنری افزود: اگر بخواهیم شاهد پیشرفت و خلاقیت در عرصه‌ی فرهنگ و هنر بوده و بزرگان و آینده‌سازان این حوزه را تربیت کنیم ناگزیریم به حوزه آموزش بپردازیم.

صفی‌پور تاکید کرد: ایجاد این مرکز کمک می‌کند تا شاهد رشد و بالندگی فرهنگ و هنر در استان و کشور باشیم.

مدیرکل فرهنگ و رشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: این دانشگاه از اوایل مهر ماه در رشته‌ موسیقی (نوازندگی ساز ایرانی)، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی (نقاشی) در مقطع کاردانی دانشجو می‌پذیرد.

صفی‌پور با اشاره به اینکه اگر فضای دانشگاهی با فرهنگ و هنر در کنار یکدیگر قرار بگیرند اتفاقات خوبی در مباحث نظری و کاربردی رقم خواهد خورد، گفت: پیوند علم و هنر موجب رشد و توسعه جامعه و افراد آن گشته و مسیر اعتلای  کشور اسلامی ایران را رقم می‌زند.

وی ابراز امیدواری کرد: این دانشگاه به یک کارگاه عملی مهارت‌آموزی تبدیل شده و مباحث علمی و کاربردی را در کنار هم دنبال کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی گفت: ثبت‌نام در دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی، از طریق سایت سازمان سنجش امکان‌پذیر است و علاقمندان می ‌توانند در روزهای آتی با مراجعه به این سایت در رشته‌های یاد شده ثبت‌ نام کنند.