محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما با انتشار پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار رسانه ملی، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران به‌ویژه خبرنگاران حوزه‌های مختلف سازمان صداوسیما تبریک گفت.متن پیام رئیس رسانه ملی به این شرح است: ن والقلم و مایسطرون هفدهم مرداد، روز خبرنگار و روز بزرگداشت انسان‌های وظیفه‌شناس و سخت‌کوش است. […]

محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما با انتشار پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار رسانه ملی، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران به‌ویژه خبرنگاران حوزه‌های مختلف سازمان صداوسیما تبریک گفت.متن پیام رئیس رسانه ملی به این شرح است:

ن والقلم و مایسطرون

هفدهم مرداد، روز خبرنگار و روز بزرگداشت انسان‌های وظیفه‌شناس و سخت‌کوش است. طلایه‌داران عرصه خبر که با طنین حنجره‌های پاک و تراوش قلم‌های متعهدشان، امواج پرتلاطم آگاهی‌بخش را در می‌نوردند تا به ساحل حق‌طلبی برسند. امروز برگ زرینی از تقویم رسانه و فرصتی برای ارج نهادن به تلاش پرچمداران وادی قلم و آگاهی است. آنان که وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویش‌اند. کسانی که پرچم‌دار تعهد و وظیفه‌اند و این گوهر گرانمایه را با ثمن بی‌مایه اربابان رسانه‌های زر و زور معامله نمی‌کنند و به انحصارطلبان رسانه‌ای جهان اثبات کرده‌اند که صدای حق و حقیقت هیچگاه خاموش‌شدنی نیست.

اهمیت جایگاه و نقش خبرنگار تا حدی است که با وجود توسعه و تعدد رسانه‌ها و گسترش فناوری‌های نوین در دنیای امروز، همچنان در رسانه‌ها نقشی موثر و محوری دارند و با تخصص و نحوه عملکردشان، به شبکه‌ها هویت می‌دهند؛ به‌گونه‌ای که شبکه‌های خبری را با نام و میزان اعتبار خبرنگارانشان می‌شناسند و می‌سنجند. رسانه ملی نیز که به پشتوانه تلاشگران عرصه خبر، امروز در قامت مرجع و رسانه‌ای معتمد بر قله اقتدار و اعتبار ایستاده است و در مقاطع حساس توانسته با درک صحیح از بحران‌ها و جریان‌سازی‌های خبری و کشف و رونمایی از اهداف پشت پرده کشورهای سلطه‌گر، حقایق رویدادها را به جهانیان مخابره کند، این جایگاه خود را مرهون تلاش خبرنگاران در حوزه‌های مختلف می‌داند؛ خبرنگارانی که سطر سطر اخبار و واژه واژه گزارش‌هایشان در شبکه‌های ملی و برون‌مرزی، کارنامه پرافتخار رسانه ملی را در طول این سال‌ها رقم زده است. حرکت ارزشمندی که پس از آغاز دوره جدید فعالیت رسانه ملی، با تلاش بی‌وقفه خبرنگاران و کارکنان حوزه‌های مختلف خبری سازمان در پوشش رویدادهای مهم داخلی و بین‌المللی و اتخاذ رویکرد و نگاهی نو در تهیه مستندها و گزارش‌های خبری متنوع، موجب ارتقای کیفی تولیدات خبری و افزایش میزان مخاطبان بخش‌های خبری در ماه‌های اخیر شده است که امیدوارم این روند رو به رشد با همدلی و همراهی و عزم جدی همه همکاران رسانه ملی همچنان ادامه یابد.

در پایان، این روز بزرگ را به همه همکاران و به‌ویژه خبرنگاران حوزه‌های مختلف سازمان تبریک می‌گویم و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار رسانه ملی به‌ویژه شهید غلامرضا رهبر و شهدای سانحه سقوط هواپیمای C130، توفیق ادامه راه این بزرگمردان و انجام رسالت خطیر و حفظ میراث عظیمی را که با اهدای خون این خبرنگاران شهید به ما رسیده است، از خداوند متعال مسئلت دارم.

محمد سرافراز. رئیس رسانه ملی

منبع: تسنیم