بازار تبریز شناسنامه دار می شود
بازار تبریز شناسنامه دار می شود

رضا پاک نهاد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت تهیه نقشه های به روز از شهر، برای برنامه ریزی های آتی و مدیریت توسعه و در جهت ارایه خدمات بهتر به شهروندان، نیاز به یک سامانه اطلاعات مکانی یکپارچه داریم. وی افزود: در این راستا سازمان آمار و فناوری اطلاعات با استقرار سامانه های […]

رضا پاک نهاد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت تهیه نقشه های به روز از شهر، برای برنامه ریزی های آتی و مدیریت توسعه و در جهت ارایه خدمات بهتر به شهروندان، نیاز به یک سامانه اطلاعات مکانی یکپارچه داریم.

وی افزود: در این راستا سازمان آمار و فناوری اطلاعات با استقرار سامانه های مختلف مکانی در مجموعه شهرداری تبریز، تهیه نقشه های جدید از شهر تبریز را در اولویت کاری خود قرار داده و بر این اساس پروژه عکسبرداری هوایی دیجیتال از تبریز در سال ۹۳ کلید خورد.

پاکنهاد تشریح کرد: اما با توجه به سرپوشیده بودن مجموعه بازار تبریز که پیچیدگی های خاصی را به لحاظ تکنیک نقشه برداری ویژه این گونه محل ها به همراه دارد، بعد از بررسی ها و مطالعات اولیه از مجموعه بازار و با عنایت به اینکه هیچگونه اطلاعات دقیق و مشخصی از مجموعه وجود نداشته و یکی از نیازهای اساسی مدیریت و ساماندهی این مجموعه تلقی می شود، نقشه برداری زمینی و شناسنامه دار کردن املاک، بازارچه ها، تیمچه ها و راسته های داخل بازار را در دستور کار خود قرار داده و آغاز کرد.

وی اظهار کرد: این پروژه برای اولین بار در تاریخ مجموعه بازار تبریز انجام می گیرد با نتایج این پروژه می توان ریزترین اطلاعات مکانی از جمله نوع کاربری، نام مالک، مختصات جغرافیایی، پلاک های آبی و غیره را شناسایی و در سامانه های مختلف مکانی از جمله ممیزی، SDI، شهرسازی، زیباسازی، خدمات شهری، نوسازی و مشاغل و غیره مورد استفاده قرار داد.

مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات افزود: با اتمام پروژه می توان اطلاعات کاملی از داخل مجموعه بازار تبریز بدست آورد و با توجه به اینکه مجموعه بازار جزو مجموعه های ثبت شده جهانی می باشد، سازمان میراث فرهنگی و سایر ارگان ها نیز می تواند در جهت مدیریت و ساماندهی بهتر مجموعه از نتایج این پروژه بهره مند شوند.