۵ میلیارد دلار سرمایه‌‌گذاری خارجی برای احداث اتوبان و نیروگاه در آذربایجان‌شرقی
۵ میلیارد دلار سرمایه‌‌گذاری خارجی برای احداث اتوبان و نیروگاه در آذربایجان‌شرقی

اسماعیل جبارزاده  اظهار داشت: اکثر هیئت‌های سرمایه‌گذار خارجی که وارد تهران می‌شوند در تبریز نیز حضور می‌یابند و ظرفیت استان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی بسیار مطلوب است. وی افزود: با همه این اوصاف بنا نداریم سرمایه‌گذاران خارجی را در مقابل سرمایه‌گذاران داخلی قرار دهیم و تلاش ما برای جلب سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه‌هایی خواهد بود […]

سزاسماعیل جبارزاده  اظهار داشت: اکثر هیئت‌های سرمایه‌گذار خارجی که وارد تهران می‌شوند در تبریز نیز حضور می‌یابند و ظرفیت استان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی بسیار مطلوب است.

وی افزود: با همه این اوصاف بنا نداریم سرمایه‌گذاران خارجی را در مقابل سرمایه‌گذاران داخلی قرار دهیم و تلاش ما برای جلب سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه‌هایی خواهد بود که از توان سرمایه‌گذاران داخلی خارج است و از ظرفیت شرکت‌های خارجی برای تکمیل چرخه تولید داخل بهره خواهیم برد.

جبارزاده اظهار داشت: در سایه تلاش‌های گروه دیپلماسی کشور و حمایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری شاهد ورود به مرحله جدیدی از مسائل اقتصادی و تولید کشور هستیم و در استان آذربایجان‌شرقی با هماهنگی‌هایی که در بین مسئولان مختلف اجرایی داشته‌ایم توانستیم سند تدبیر و توسعه را به سرانجام رسانده و نسبت به استان‌های دیگر برای ورود به مرحله جدید اقتصادی کشور یک گام جلوتر باشیم.

وجود آمادگی لازم در استان برای پذیرش تیم‌های اقتصادی خارجی

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: تک تک شهرستان‌های استان دارای سند توسعه هستند و اگر سرمایه‌گذاری وارد هر یک از شهرستان‌های استان شود فرمانداران آگاهی کاملی از هسته‌های کلیدی و فرصت‌های شهرستان دارند و به طور خلاصه آمادگی لازم در استان برای پذیرش تیم‌های اقتصادی و تجاری خارجی ایجاد شده است.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود به خبرنگار فارس گفت: بنا داریم پس از این برای رویارویی با مقطع جدید اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور، در جلسات شورای اداری دستگاه‌های مختلف به ارائه گزارش عملکرد و طرح مسائل و مشکلات خود بپردازند تا سایر دستگاه‌ها برای حل مسائل دستگاه مربوطه اقدام کنند.

تشکیل کمیته صیانت و بهره‌وری آب در استان

وی تاکید کرد: از جمله تهدیدات و خطراتی که در استان با آن مواجه هستیم مسئله بحران آب است که اگر در آینده مدیریت نشود شدیدتر نیز خواهد شد؛ بنابراین مقرر شده است در اسرع وقت کمیته صیانت و بهره‌وری آب در استان تشکیل شود که هرگونه سهل انگاری در این مورد عواقب وخیمی را به دنبال خواهد داشت.

لزوم رعایت اصل بی‌طرفی مسئولان اجرایی استان در انتخابات

جبارزاده در ادامه با اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رعایت بی‌طرفی در انتخابات را به جد به مسئولان اجرایی استان و فرمانداران تذکر داده‌ایم و هیچ یک از مسئولان مجاز نیستند از امکانات دستگاه خود که بیت‌المال محسوب می‌شود له یا علیه کاندیدایی استفاده کنند.