امکانات آذربایجان شرقی برای مهار آتش‌سوزی احتمالی در جنگل ها کافی نیست
امکانات آذربایجان شرقی برای مهار آتش‌سوزی احتمالی در جنگل ها کافی نیست

حمید قاسمی اظهار داشت: در آتش سوزی‌های اخیری که در مراتع استان روی داد، حدود ۱۲۰ هکتار از مراتع استان از بین رفت. وی با اشاره به عدم وجود امکانات و تجهیزات کافی برای مهار آتش سوزی‌های احتمالی با گستره وسیع‌تر، گفت: آتش‌سوزی‌های صورت گرفته طی هفته گذشته در مراتع استان در محدوده‌های کوچکی روی […]

حمید قاسمی اظهار داشت: در آتش سوزی‌های اخیری که در مراتع استان روی داد، حدود ۱۲۰ هکتار از مراتع استان از بین رفت.

وی با اشاره به عدم وجود امکانات و تجهیزات کافی برای مهار آتش سوزی‌های احتمالی با گستره وسیع‌تر، گفت: آتش‌سوزی‌های صورت گرفته طی هفته گذشته در مراتع استان در محدوده‌های کوچکی روی داد که مهار آتش با استفاده از بیل آتش‌کوب و کپسول‌های دستی صورت گرفت.

قاسمی خاطرنشان‌ کرد: اگر آتش‌سوزی در سطح وسیع‌‌تری باشد در این صورت ما امکانات لازم برای رویارویی با این بحران را نداریم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی، عامل آتش سوز‌های اخیر در مراتع استان را سهل انگاری چوپانان و گردشگران دانست و افزود: مردم باید در مراتع موارد ایمنی را به دقت رعایت کنند.

قاسمی در پاسخ به اینکه صحبت‌هایی در خصوص عمدی بودن یکی از آتش سوزی‌ها  اخیر استان مطرح می‌شود، گفت: این موضوع در حال بررسی است و اگر برای ما قطعی شود که فرد خاطی به صورت عمدی اقدام به این کار کرده است بدون شک مجازات سنگینی در انتظار وی خواهد بود.

وی، افزود: همکاری مردم در مهار آتش سوزی‌های اخیر بی سابقه بود و باید از زحمات آنها تشکر کرد و از مردم می‌خواهیم در هنگام مشاهده آتش‌سوزی مراتب را با شماره‌های ۱۸۱۲و ۱۵۴۰ به این اداره کل اطلاع دهند.