حمله تروریستی به اتوبوس ایرانی در «وان» ترکیه/ یک ایرانی جان باخت
حمله تروریستی به اتوبوس ایرانی در «وان» ترکیه/ یک ایرانی جان باخت

پایگاه خبری «دیلی صباح» نزدیک به دولت ترکیه از حمله گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» به یک اتوبوس ایرانی در استان «وان» این کشور خبر داد. این پایگاه وابسته به دولت ترکیه اعلام کرد: تروریست ها دو خودرو را آتش زدند و به یک اتوبوس ایرانی در ناحیه چالدران در استان وان حمله کردند. به دنبال این […]

پایگاه خبری «دیلی صباح» نزدیک به دولت ترکیه از حمله گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» به یک اتوبوس ایرانی در استان «وان» این کشور خبر داد. این پایگاه وابسته به دولت ترکیه اعلام کرد: تروریست ها دو خودرو را آتش زدند و به یک اتوبوس ایرانی در ناحیه چالدران در استان وان حمله کردند.

به دنبال این حمله، سربازان ارتش ترکیه در صحنه درگیری حاضر شده و با تروریستها درگیر شدند که گزارشهالی اولیه از کشته شدن یک سرباز ترک حکایت دارد. این درحالی است که در این حمله مسلحانه یک شهروند ایرانی به نام «داود ساری کاعان تیله ژان» کشته شد. نامبرده کمک راننده اتوبوس ایرانی بود که در مسیر جاده دوغوبایزید – وان ترکیه مورد حمله مسلحانه قرار گرفت. این حادثه حوالی ساعت ۱۰ روز جمعه به وقت محلی و ساعت ۱۱٫۳۰ به وقت تهران در منطقه سون کایا در نزدیکی چالدران در مسیر دوغوبایزید به وان اتفاق افتاد.

حسین قاسمی کنسول ایران در ارزروم گفت: کمک راننده ایرانی در بیمارستان شهر وان بستری شده بود که ساعتی بعد فوت شد. وی گفت: در این تیراندازی، گلوله ای از ناحیه گوش به داود ساری کاعان اصابت کرده بود که در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی تلاشها نتیجه نداد. کنسول ایران در همین حال تصریح کرد که حال عمومی سایر مسافران اتوبوس ایرانی خوب است و به شهر وان منتقل شده اند. به گفته وی اینها گردشگران ایرانی هستند که برای سفرهای کوتاه مدت به وان سفر می کنند. اتوبوس های ایرانی از طریق پایانه مرزی بازرگان وارد ترکیه شده و از مسیر جاده دوغوبایزید به وان حرکت می کنند.

اتوبوس های ایرانی به علت وضع نامناسب پایانه های مرزی رازی – کاپی کوی در خوی و سرو – اسن دره در ارومیه، از پایانه مرزی بازرگان برای رفت و آمد بین دو کشور استفاده می کنند. در این میان فرمانداری آغری ترکیه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد در درگیری بین تروریستها و نیروهای امنیتی در دوغوبایزید یک درجه دار ارتش ترکیه و یک شهروند ایرانی کشته شدند. در این اطلاعیه آمده است: گروهی از تروریستها در جاده مواصلاتی به دوغوبایزید با بستن راه، خودروهای درحال حرکت در این جاده را به آتش کشیدند. به دنبال این حادثه تیم کماندویی از منطقه پاتنوس به منطقه اعزام شد که بین کماندوها و تروریستها در این منطقه درگیری مسلحانه رخ داد. بنابر این اطلاعیه، کمک راننده اتوبوس ایرانی نیز با تیراندازی تروریستها جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر از مسافران اتوبوس زخمی شدند. ناآرامیهای ترکیه حدود سه هفته پیش، پس از حمله انتحاری به فعالان هوادار کردها در شهر سوروچ در جنوب ترکیه و نزدیک مرز سوریه که ۳۱ کشته و حدود ۱۰۰ زخمی بر جا گذاشت، آغاز شد.