کلاهبردار ۷۵۰ میلیون ریالی برنج به دام افتاد
کلاهبردار ۷۵۰ میلیون ریالی برنج به دام افتاد

صابر عباس‌زاده اظهار داشت: شخصی اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های گیلان با در دست داشتن شکوائیه‌ای، در این یگان حاضر شده و از فردی که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد خود را تاجر سرشناس معرفی کرده و پس از جلب اطمینان، با فریب و مانور متقلبانه اقدام به خرید ۱۰ تن برنج کرده و سپس […]

صابر عباس‌زاده اظهار داشت: شخصی اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های گیلان با در دست داشتن شکوائیه‌ای، در این یگان حاضر شده و از فردی که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد خود را تاجر سرشناس معرفی کرده و پس از جلب اطمینان، با فریب و مانور متقلبانه اقدام به خرید ۱۰ تن برنج کرده و سپس متواری شده بود شکایت کرد.

وی ادامه داد: با تحقیقات انجام گرفته مشخص شد متهم علاوه بر این که مشخصات واقعی خود را ارائه نکرده بلکه صاحب هیچ فروشگاه پخش برنج نیز نیست و برنج‌ها به یک مغازه فرش فروشی که متعلق به فرد دیگری بوده تحویل داده شده است.

عباس‌زاده تاکید کرد: در این راستا ماموران پس از ساعت‌ها کار تحقیقاتی و انتظامی، موفق شدند فرد مذکور را با هویت اصلی خود در تبریز شناسائی و دستگیر کنند.

وی با اشاره به ارزش ریالی بیش از ۷۵ میلیون تومانی این پرونده اضافه کرد: متهم پرونده پس از کلاهبرداری از تاجر سرشناس رشتی در مشهد برنج‌ها را در ترکیه به فروش رسانده است.

به گفته وی پس از دستگیری و تحقیق از متهم و اعتراف به بزه، وی به دادسرا معرفی و از آن طریق با قرار متناسب قانونی روانه زندان شد.

این مقام مسئول در پایان از شهروندان خواست از اعتماد شدید به بعضی افراد چرب زبان خودداری کرده و در معاملات بدون احراز هویت واقعی و استعلام اصالت مشخصات چک‌های بانکی از هرگونه معامله اجتناب و موضوع را سریعاً به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

* دستگیری سارقان داخل خودرو با بیش از ۴۲ فقره سرقت در تبریز

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی گفت: با تلاش ماموران کلانتری ۱۸ تبریز سه سارق داخل خودرو با ۴۲ فقره سرقت در تبریز دستگیر شدند.

عباس‌زاده گفت: پس از دستگیری سارقی توسط کلانتری ۱۸ کلانشهر تبریز، به لحاظ تخصصی بودن پرونده، متهم به پلیس آگاهی معرفی شد و حسب دستور قاضی پرونده، در اختیار کارآگاهان قرار گرفته لب به اعتراف گشوده و اقرار کرد با همدستی دو نفر دیگر با شکستن شیشه خودروهای پارک شده اقدام به سرقت می‌کردند.

وی ادامه داد: پس از دستگیری دو نفر دیگر با استفاده از مصاحبه و تحقیقات فنی پلیسی در نهایت متهمان به بیش از ۴۲ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ارزش ریالی اموال مکشوفه بیش از ۳۵ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شده و از آن طریق با قرار متناسب روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی اعتیاد به مواد مخدر، فروش آسان اموال مسروقه و جدائی از خانواده را از علل این گونه بزه‌ها ذکر کرد.