پرسش مهم اینجاست که چرا مایکروسافت حاضر به عرضه رایگان جدیدترین سیستم‌عامل خود نشد؟ پاسخ چیزی نیست جز: گوگل شب‌بیدار! گوگل از جی میل تا یوتیوب را به‌صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد و با شخم زدن دیتای کاربر و برداشتن اطلاعات شخصی کاربر به‌ظاهر از آن در خدمت تبلیغات که بیشترین سود را […]

پرسش مهم اینجاست که چرا مایکروسافت حاضر به عرضه رایگان جدیدترین سیستم‌عامل خود نشد؟

پاسخ چیزی نیست جز: گوگل شب‌بیدار!

گوگل از جی میل تا یوتیوب را به‌صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد و با شخم زدن دیتای کاربر و برداشتن اطلاعات شخصی کاربر به‌ظاهر از آن در خدمت تبلیغات که بیشترین سود را برای گوگل دارد، استفاده می‌کند. بنابراین هر چه سرویس رایگان بیشتری عرضه کند، تبلیغات بیشتری جذب کرده و پول بیشتری درمی‌آورد.

اما ویندوز ۱۰ تلاش برای کسب تجربه‌ای متفاوت را دنبال می‌کند. ابتدا پول سیستم‌عامل را می‌گیرد و سعی می‌کند خدمات بعدی را با اشتراک گیری و عضویت دنبال کند و اگر رایگان در اختیار کاربر قرار دهد از اطلاعات کاربر در امور تجاری و تبلیغات استفاده می‌کند.

مایکروسافت اخیراً کمپانی تبلیغاتی خود را فروخت ولی از سوی دیگر مایکروسافت در سیستم جدید ویندوز ۱۰ تمام اطلاعات کاربر را به‌صورت ناشناس جمع‌آوری کرده و می‌تواند در اختیار بنگاه‌های تبلیغاتی قرار دهد.

بنابراین مایکروسافت می‌تواند خطری بزرگ «از نوع دیگر» برای گوگل باشد!

گفتنی است «جاناتان پورتا» برنامه‌نویس جنجالی روز جمعه در وبلاگ خود سازندگان ویندوز ۱۰ را متهم به جاسوسی از کاربران کرد ولی سخنگوی مایکروسافت ضمن رد این موضوع تأکید کرد اطلاعات و دیتای مکانی و زمانی گرفته‌شده از کاربر به‌صورت آنلاین فقط برای مقاصد تجاری استفاده می‌شود و نه چیز دیگر!