آذربایجان شرقی در وضعیت تنش آبی شدید قرار دارد
آذربایجان شرقی در وضعیت تنش آبی شدید قرار دارد

علیرضا ایمانلو، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه بر اساس تعریف، آب مصرفی در سال نسبت به منابع آب قابل دسترسی، تنش آبی گفته می‌شود، اظهار داشت: در این مورد بالای ۴۰ درصد حالت شدید به خود می‌گیرد که متاسفانه این درصد در استان ما ۸۰ درصد است. وی به […]

علیرضا ایمانلو، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه بر اساس تعریف، آب مصرفی در سال نسبت به منابع آب قابل دسترسی، تنش آبی گفته می‌شود، اظهار داشت: در این مورد بالای ۴۰ درصد حالت شدید به خود می‌گیرد که متاسفانه این درصد در استان ما ۸۰ درصد است.

وی به مشکل کم آبی در سال‌های آینده اشاره کرد و گفت: باید زنگ خطر کم آبی را جدی بگیریم و همه برای رفع این مشکل تلاش کنیم.

ایمانلو گفت: دو میلیون و ۸۸۰ هزار و ۹۰۰ نفر در ۵۸ شهر استان با یک میلیون ۷۶ هزار و ۵۶۲ فقره انشعاب از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت افزایش افراد تحت پوشش سیستم فاضلاب گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۲۰۰ نفر تحت پوشش فاضلاب قرار دارند.

وی با اشاره به‌بهره برداری از ۹ تصفیه خانه در استان گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته پنج تصفیه خانه بزرگ در شهرهای استان از جمله تبریز ساخته می‌شود.