ضمانت ۵ ساله شهردار برای آسفالت معابر تبریز
ضمانت ۵ ساله شهردار برای آسفالت معابر تبریز

صادق نجفی در بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان ابراهیمی(گلکار) بر لزوم اجرای اصولی پروژه و همچنین بهینه‌سازی در نحوه مصرف مصالح تاکید کرد. نجفی با تقدیر از اجرای پرشتاب پروژه ها گفت: حرکت‌های گسترده عمرانی که امروز در جای‌جای شهر بارز است، نشان‌ از انگیزه جهادی و عزم مجریان عمرانی برای تحول اساسی در […]

۱۰صادق نجفی در بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان ابراهیمی(گلکار) بر لزوم اجرای اصولی پروژه و همچنین بهینه‌سازی در نحوه مصرف مصالح تاکید کرد.

نجفی با تقدیر از اجرای پرشتاب پروژه ها گفت: حرکت‌های گسترده عمرانی که امروز در جای‌جای شهر بارز است، نشان‌ از انگیزه جهادی و عزم مجریان عمرانی برای تحول اساسی در سیمای شهر است.

وی یادآور شد: با توجه به آینده ترافیکی و تردد شهر، دستاوردها و تاثیرات سازنده این پروژه در یکی دو سال آینده، بروز بیشتری خواهد داشت.

شهردار تبریز در ادامه، از پروژه ۴۲ متری نیز بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات تملک، تخریب و مسیرگشایی طرح نجات تبریز قرار گرفت.

نجفی در حاشیه این بازدید، خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه ۴۲ متری که به حق از آن به عنوان “پروژه نجات تبریز” یاد شده است، شاهد اتصال مسیر ارم به آخر ایده‌الو و توانیز و به تبع آن، بهبود وضعیت عمرانی و اجتماعی در این مسیر خاص خواهیم بود.

 نجفی تصریح کرد: این پروژه تحول‌آفرین، از برنامه‌هایی است که بخش وسیعی از معضل حاشیه‌نشینی تبریز را سامان خواهد داد و طبیعتاً هزینه‌بر بودن بحث تملک، مهم‌ترین مانع در اجرای پرشتاب آن است.

گفتنی است پروژه طرح نجات تبریز با طول ۴ کیلومتر و عرض ۴۵ متری از امتداد ۴۲ متری انقلاب به توانیر طراحی شده و به  لحاظ کثرت جمعیتی و املاک واقع شده در طرح کم‌نظیر است.

شهردار تبریز در ادامه، از چند پروژه آسفالت‌ریزی نیز بازدید داشت.

 نجفی در جریان این بازدید، پروژه‌های تملک، مسیرگشایی و اصلاح خیابان‌ها را جزو ضرورت‌های عمرانی شهر در بودجه سال جاری خواند و افزود: این امر،  امسال، به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته و طبق آن، حرکت‌های بزرگی آغاز شده‌است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت آب‌و‌هوایی تبریز، طبیعی است که اجرای برنامه‌های آسفالت و روسازی، در چند ماه نخست سال میسر نیست؛ با این حال، با گذشت دوره‌های بارش، پروژه‌های آسفالت‌رسانی با شتاب هر چه تمام و به طور گسترده در جای‌جای شهر اجرا شده است.

شهردار تبریز با بیان این که با حمایت‌های شورای اسلامی شهر، بودجه آسفالت‌ریزی در سال جاری، افزایش سه برابری داشته است، اظهار داشت: مبنای حرکت‌ شهرداری در این پروژه‌ها، در وهله نخست، اولویت‌بندی مسیرهای موردنیاز و در وهله دوم، اجرای اصولی، کیفی و  تضمین‌شده آسفالت است.

نجفی متذکر شد: به همین منظور، سعی شده تا در انتخاب واحدهای تولید آسفالت، از کارخانجاتی که واجد استانداردها و گواهینامه‌های لازم هستند، استفاده شود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد:  به منظور افزایش ضریب اطمینان و افزایش حساسیت‌ها در محافظت از منابع و مصالح، خرید و اجرای آسفالت توسط پیمانکاران، با ضمانت دو تا پنج ساله همراه است.

وی ادامه داد:  به این ترتیب، امروز، مسیرهای متعدد شهر از قبیل، خیابان آزادی، چایکنار، اتوبان پاسداران، راسته‌کوچه و بلوار آزادگان، در دوره‌های زمانی وسیع‌تری، از آسفالت باکیفیت برخوردار بوده و در صورت بروز کوچکترین خدشه در آسفالت‌ها، شرکت‌های پیمانکار پاسخ‌گو خواهند بود.