پیشرفت آذربایجان جز با توسعه‌ی فرهنگ امکان‌پذیر نیست
پیشرفت آذربایجان جز با توسعه‌ی فرهنگ امکان‌پذیر نیست

“دکتر اسماعیل جبارزاده” با اشاره به اینکه تدوین سند تدبیر و توسعه استان، از روزمرگی و عقب افتادگی کارها می کاهد و برای پیاده سازی آن به همراهی خبرنگاران نیاز داریم گفت: امیدواریم با همراهی خبرنگاران در ۲۱ شهرستان استان سند تدبیر و توسعه را اجرا بکنیم، معتقدیم توسعه استان جز با توسعه فرهنگی ممکن […]

شسسی“دکتر اسماعیل جبارزاده” با اشاره به اینکه تدوین سند تدبیر و توسعه استان، از روزمرگی و عقب افتادگی کارها می کاهد و برای پیاده سازی آن به همراهی خبرنگاران نیاز داریم گفت: امیدواریم با همراهی خبرنگاران در ۲۱ شهرستان استان سند تدبیر و توسعه را اجرا بکنیم، معتقدیم توسعه استان جز با توسعه فرهنگی ممکن نیست .

وی همچنین با اشاره به اینکه توسعه جوامع باید به صورت متوازن صورت گیرد و زیربنای توسعه در هرجامعه‌ای توسعه‌ی مسائل فرهنگی آن است، اظهار داشت: ویژگی‌ها و شاخص‌های فرهنگی هر استان متفاوت با دیگر استان‌هاست و بر این اساس باید با رصد نقاط ضعف و قوت و هنجارهای اجتماعی و همچنین نیازسنجی فرهنگی آن استان، ‌برنامه‌ریزی مناسب انجام گیرد .

وی با تاکید بر حضور مستمر رسانه ها در کنار بدنه اجرایی استان، گفت : مطالبات مستمر خبرنگاران در بحث احیای دریاچه ارومیه به عملیات احیای آن سرعت می بخشد و فعالیت بدنه پیگیری در این امر را بهبود می بخشد .

دکتر جبارزاده با بیان اینکه در آغاز فعالیتم در استان یکی از بزرگترین مشکلات استان را اعتیاد دانستم، گفت: خوشبختانه با تلاش مسئولان مرکز ماده ۱۶ با استاندارد های روز در استان شکل گرفت و امیدواریم با همراهی مردم، استان را به استانی خالی از معتاد متجاهر تبدیل کنیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صبغه‌ی فرهنگی تبریزگفت: هرماه باید شاهد یک اتفاق فرهنگی قابل طرح در عرصه‌ی ملی در این استان بوده و هرسال برای دو برنامه فاخر فرهنگی برنامه ریزی بکنیم .

استاندار آذربایجان‌شرقی  با اشاره به تاسیس بنیاد فرهنگ،‌هنر و ادب آذربایجان، گفت: سالیان سال در آرزوی این چنین نهادی بودیم تا بتواند در توسعه فرهنگ آذربایجان فعالیت کند. تأسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان همان آرزوی سالیان پیش است .;I  که محقق شده است.

دکتر جبارزاده گفت: از آذربایجان ذهنیّتی است که در طول تاریخ شکل یافته است؛ بر این اساس باید به تمام مکاتب هنری و فرهنگی این خطّه پرداخته شود. تا کنون برای فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان متولّی تخصّصی نداشتیم و با راه‌اندازی بنیاد، به این هدف دست یافتیم .

وی تاکید کرد: زیربنای فیزیکی بنیاد فرهنگ و هنر و فرهنگستان زبان و ادب آذربایجان آماده شده و با همکاری اصحاب فرهنگ و رسانه و ارائه‌ی برنامه‌های نرم‌افزاری فعال‌تر خواهد شد.