ابراهیم حسن پورنامی امروز در گفت و گو با خبرنگار سرویس اقتصادی نصر نیوز افزود: یکی از چالش های پیش روی فعالان این عرصه سوء استفاده از نام قالیبافان از سوی برخی افراد غیر مسئول بود که خوشبختانه با درایت سازمان تامین اجتماعی و توجه نظر استاندار محبوب این حرکت متوقف شد. وی ادامه داد: […]

ابراهیم حسن پورنامی امروز در گفت و گو با خبرنگار سرویس اقتصادی نصر نیوز افزود: یکی از چالش های پیش روی فعالان این عرصه سوء استفاده از نام قالیبافان از سوی برخی افراد غیر مسئول بود که خوشبختانه با درایت سازمان تامین اجتماعی و توجه نظر استاندار محبوب این حرکت متوقف شد.

وی ادامه داد: دختران و زنانی که با تلاش شبانه روزی گره می زنند و با نور چشم خود پشت دار قالی هنرنمایی می کنند در بسیاری از موارد امکان بهره مندی از فرصت بیمه تاکین اجتماعی برایشان فراهم نیست در حالی که بر اساس اعلام مسئولان بیش از ۲۰ هزار نفر غیر مرتبط به نام قالیباف بیمه شده بودند.

پورنامی با تاکید بر اینکه حمایت و تقدیر از استاندار آذربایجان شرقی و مدیر کل تامین اجتماعی استان در این خصوص ضرورت دارد افزود: تجربه ۶۵ ساله بنده در این حوزه گواه این موضوع است که هنر-صنعت فرش می تواند بخش اعظمی از مشکل بیکاری جوانان جویای کار را حل کند ولی به شرطی که امکانات و فرصت های قانونی فراهم شود.

این هنرمند پیشکسوت صنعت فرش تبریز که خود از جمله موسسان اتحادیه قایبافی این شهر نیز به شمار می رود معتقد است: ورود افراد غیر متخصص در حوزه تشکل های صنفی موجب شده است که به واقع حمایت هایی در خور توجه انجام نگیرد.

این گزارش می افزاید، پیش از این اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی از بیمه شدن ۲۲ هزار نفر قالیباف به ناحق خبر داده و تاکید کرده بود: باید متخلفان این امر شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

وی با اظهار تاسف از تحمیل ۵ میلیارد تومان هزینه ناحق به تامین اجتماعی در بیمه نادرست قالی‌بافان و کارگران ساختمانی یادآور شد: ۲۲ هزار نفر به عنوان قالی‌باف و ۵ هزار نفر به عنوان کارگر ساختمانی به صورت ناحق بیمه شده بودند و باید متخلفان این امر شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

جبارزاده تاکید کرد: خدمات گسترده‌ای به این ۲۲ هزار نفر به صورت ناحق ارائه شده بود و این در حالی بود که این خدمات می‌توانست به حق و به جا به افراد گروه هدف منتقل شود.