سید محمد بطحایی در میزگرد رتبه بندی معلمان در سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزای است، اظهار داشت: طرح رتبه بندی معلمان با یک مشارکت همه جانبه بین معاونت های مختلف و دانشگاه فرهنگیان مراحل مختلف را پشت سر گذاشت و […]

سید محمد بطحایی در میزگرد رتبه بندی معلمان در سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزای است، اظهار داشت: طرح رتبه بندی معلمان با یک مشارکت همه جانبه بین معاونت های مختلف و دانشگاه فرهنگیان مراحل مختلف را پشت سر گذاشت و امید داریم در روزهای آینده به تصویب برسد و از اول مهر احکام جدید رتبه بندی را صادر کنیم.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از طرح تحول بنیادین می کنیم به عنوان تنهاترین سند استراتژیک وزارت آموزش و پرورش است و شرط لازم برای حرکت تأمین منابع است.

بطحایی افزود: سهه خط مشی برای تأمین منابع داریم که شامل منابع دولتی است که در دو سال گذشته توانستیم سهم آموزش و پرورش از منابع دولتی را قدری افزایش دهیم اما با تأمین منابع فاصله دارد که در دو سال گذشته بیش از دو دو درصد سهم خود را از دولت را افزایش دادیم.

وی یادآور شد: خط مشی دوم تأمین منابع مشارکت بخش غیردولتی است که در طول دو سال گذشته این روند بهبود پیدا کرده است و سومین خط مشی، ارتقای بهره وری است.

جزئیات افزایش ۳۵ درصدی حقوق نیروهای اداری آموزش و پرورش

وی همچنین در سومین روز اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، جزئیات افزایش ۳۵ درصدی حقوق نیروهای اداری و ستادی این وزارتخانه را تشریح کرد.

بطحایی با اشاره به افزایش حقوق نیروهای ستادی و اداری این وزارتخانه اظهار داشت: فوق‌العاده بند ۱۰ ماده ۶۸ مربوط به افزایش حقوق نیروهای اداری، بهمن‌ماه سال گذشته به تصویب هیأت وزیران رسید.

وی افزود: این مصوبه همان ۳۵ درصدی است که قرار بود به حقوق نیروهای اداری اضافه شود، اما میانگین آن ۲۱ درصد و سقف آن ۳۵ درصد درنظر گرفته شده است.

سرانه مدارس را تا چند روز آینده اعلام می‌کنیم

بطحایی با اشاره به عمده‌ترین مشکل توقف این مصوبه خاطرنشان کرد: با اجرای این مصوبه، اختلاف زیادی بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی با معلمان ایجاد می‌شد و فاصله پرداخت‌ها را زیاد می‌کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای طرح رتبه‌بندی، زمینه برای اجرای فوق‌العاده ویژه که مشمول این مصوبه قرار خواهند گرفت ایجاد و این افزایش حقوق به نیروهای ستادی و اداری پرداخت می‌شود.

بطحایی با بیان اینکه اگر به هر دلیل این فوق‌العاده ویژه به اجرا درنیاید، برنامه دیگری را دنبال خواهیم کرد، گفت: طرح دیگر شامل افراد ستادی و اداری خواهد شد که شامل بند ۲۳۰ می‌شود، اما سعی می‌کنیم از طریق رتبه‌بندی نیروهای اداری شامل این افزایش حقوق کنیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا این حکم از فروردین ۱۳۹۴ اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه از محل افزایش بهره‌وری و ساماندهی نیروی انسانی کارهای جدیدی در آموزش و پرورش انجام شده است، تصریح کرد: موفق شدیم حق شغل کارکنان را تا ۱۵۰۰ امتیاز افزایش دهیم، در این راستا موفق شدیم حق نوار مرزی را برقرار و همچنین قانون مرخصی ۹ ماه زایمان بانوان فرهنگی را اجرا کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت سرانه به مدارس اظهار کرد: سرانه مدارس را تا چند روز آینده اعلام می‌کنیم و مطمئن باشید نسبت به سال گذشته، وضعیت خوبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برخی سؤال پرسیده‌اند که آیا افراد بازنشسته شامل طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد یا خیر، گفت: افرادی که حتی در شهریورماه امسال بازنشسته می‌شوند را در تلاش هستیم بتوانیم در پاداش پایان خدمت از مزایای رتبه‌بندی استفاده کنند و حقی از آنها ضایع نشود.

خبرهای خوش بیمه طلایی برای فرهنگیان/ پیش‌بینی پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران خاص

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از پیش‌بینی پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران خاص در برخی مراکز درمانی خبر داد.

بطحایی در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان، اظهار داشت: شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ با هزینه‌ای که از آموزش و پرورش می‌گیرد دیگر نگران ضریب خسارت و خالی شدن صندوق نیست.

وی افزود: با یکسری مراکز درمانی در حال عقد قرارداد هستیم تا از صفر تا صد هزینه‌های بیمه شده را آموزش و پرورش پرداخت کند و افرادی که با بیماری‌های خاص و پرهزینه مواجه می‌شوند از این طریق به مداوا بپردازند.

بطحایی با اشاره به قراردادی که با بیمه تکمیلی فرهنگیان دارند، گفت: می‌توانیم این روش فعلی را با شرکت بیمه‌گذار ادامه دهیم و امیدواریم در شهریور ماه اهداف موردنظر محقق شده و بیمه تکمیلی را از مهر ماه برای طرح جدید منعقد کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دندانپزشکی حلقه مفقوده بیمه تکمیلی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم در بیمه تکمیلی؛ دندانپزشکی را بیاوریم و روشی را به جای آن پیش‌بینی کردیم تا در درمانگاه‌های فرهنگیان که یونیت دندانپزشکی وجود دارد آنها را تجهیز و تا پایان سال ۹۴ در مراکز استان‌ها، کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی را راه‌اندازی کنیم و از محل بیمه تکمیلی این موضوع را جبران کنیم.