حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سی ودومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد با اشاره به اینکه مسائل پرورشی در دستگاه آموزش و پرورش اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۷۰ هزار والدین دانش آموز داریم که […]

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سی ودومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد با اشاره به اینکه مسائل پرورشی در دستگاه آموزش و پرورش اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۷۰ هزار والدین دانش آموز داریم که سواد ندارند. در سال گذشته ۱۳۰ هزار نفر از آنها تحت پوشش قرار گرفته اند و ۳۴۰ هزار نفر از آنها مانده اند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه سرمایه دارترین مردم کره زمین معلمان هستند، خاطرنشان کرد: ۴۰ سال پیش شهید بهشتی از من بیعت گرفت تا معلمی را رها نکنم.

قرائتی خطاب به مسئولان آموزش و پرورش کشور گفت: افتخار کنید که خادم نماز باشید و دانش آموزان را به وسیله کارهای هنری به نماز ترغیب کنید و اینطور نباشد که نماز در حاشیه دیده شود.

وی افزود: باید هفته ای یک کتاب از ۵۲ کتاب شهید مطهری را بخوانیم.

وی بار دیگر خطاب به مسئولان آموزش و پرورش کشور گفت: تذکر دادن به دانش آموزان سر صف فایده ندارد و تذکرات و گفت و گو باید چهره به چهره و خصوصی صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر دانش آموزان را نمازخوان کنیم نسل آنها نیز نمازخوان می شود و باید نماز را به مدارس ابتدایی ببریم و موانع را برطرف کنیم تا همه دانش آموزان در نماز شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه نماز را به امور تربیتی و معلم دینی واگذار نکنید اظهار داشت: مسئول نماز همه ما هستیم و باید با انجمن اولیا و مربیان در ارتباط با اهمیت نماز صحبت شود.