۴۸۰ واحد تعاونی مسکن در آذربایجان شرقی فعال است
۴۸۰ واحد تعاونی مسکن در آذربایجان شرقی فعال است

میراحد حسینی روز دوشنبه در همایش مدیران تعاونی مسکن آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات بانک مسکن استان، اظهارکرد : از این تعداد ۳۳۶ تعاونی مسکن در بانک مسکن سپرده دارند و در مجموع تعاونی های مسکن خدمات ارزشمندی را برای خانه دار شدن مردم انجام داده اند . وی با بیان اینکه بسیاری اصناف و […]

میراحد حسینی روز دوشنبه در همایش مدیران تعاونی مسکن آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات بانک مسکن استان، اظهارکرد : از این تعداد ۳۳۶ تعاونی مسکن در بانک مسکن سپرده دارند و در مجموع تعاونی های مسکن خدمات ارزشمندی را برای خانه دار شدن مردم انجام داده اند .
وی با بیان اینکه بسیاری اصناف و اقشار دارای تعاونی مسکن هستند،افزود : ولی با وجود خدمات تعاونی ها و همچنین خدمات بانکی باز خیلی از مردم بدون مسکن و سرپناه هستند .
حسینی افزایش اخیر وام های مسکن را فرصت مغتنم برای اتمام طرح های مسکن و همچنین خانه دار شدن مردم دانست و بیان داشت : مهمترین نیاز جامعه اشتغال و مسکن است که برآورده شدن این دو اولویت موجب رونق بیشتر اقتصاد کشور می شود .
وی همچنین با تاکید بر انتخاب کاربری مناسب برای ساخت مسکن ،گفت: تغییر کاربری زمین با کاربری های زراعی، کشاورزی و صنعتی ممکن نیست و در واقع تخلف محسوب می شود .
مدیر شعب مسکن آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت : صندوق پس انداز ‘ مسکن یکم ‘ با ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۱۴ درصد به مدت ۱۲ سال از خدماتی است که برای مسکن دار شدن مردم و تامین مالی برای طرح های در حال ساخت تعاونی های مسکن طراحی شده است .
مهدی احمدی افزود : پرداخت تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی برای ساخت واحدهای شرکت تعاونی مسکن در ازای رسوب در حساب جاری و حساب ممتاز مسکن و پرداخت از محل اوراق مسکن تا سقف ۴۵۰ میلیون ریال برای هر واحد دو روش دیگر تامین مالی طرح های تعاونی های مسکن استان است .