محمدحسین صومی در آیین افتتاح طرح ولایت در دانشگاه تبریز با بیان اینکه اگر نارسایی‌هایی در دانشگاه‌ها وجود دارد حاصل غفلت طولانی مدت برخی مسئولان امر است، اظهارکرد: در حال حاضر زمینه خوبی برای دانشجویان فراهم شده است تا در مسیر کمال معنوی قرار گیرند. وی با بیان اینکه هر انسانی در دوره زندگی خود […]

محمدحسین صومی در آیین افتتاح طرح ولایت در دانشگاه تبریز با بیان اینکه اگر نارسایی‌هایی در دانشگاه‌ها وجود دارد حاصل غفلت طولانی مدت برخی مسئولان امر است، اظهارکرد: در حال حاضر زمینه خوبی برای دانشجویان فراهم شده است تا در مسیر کمال معنوی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هر انسانی در دوره زندگی خود فرصت‌های خاصی را به دست می‌آورد تا به نتایج خوبی برسد، گفت: مسئولان دانشگاهی در زمینه تربیت دانشجویان و استعدادهای درخشان وظیفه‌ای بر عهده دارند و اگر مجموعه‌ای از نارسایی‌ها در دانشگاه‌ها وجود دارد حاصل غفلت طولانی مدت برخی مسئولان امر است.

صومی با تاکید بر اینکه سال‌های دفاع مقدس نیز فرصت ارزشمندی برای تربیت انسان‌های وارسته بود، اظهار کرد: انسان‌هایی در آن دوران تربیت شدند که اکنون  در راس امور مهم کشور قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر لزوم بهره مندی از امنیتی که در سایه جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است، گفت: در برخی کشورهای منطقه فراهم نشده و در سایه امنیت ایجاد شده در کشور می‌توان به بهره‌گیری از فرصت‌ها توجه کرد.

وی رفتار صحیح اجتماعی را زمینه‌‌ساز بهداشت روانی و جسمی دانست و گفت: انسان در مسیر کمال و عبودیت الهی با بنده بودن در روند تربیت الهی قرار می‌گیرد، تغییر رفتار با تغییر بینش انسان‌ها رخ می دهد و تغییر بینش نیز با افزایش علم انسان انجام می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم گفت: هفتمین طرح ولایت از ۱۲ تا ۲۲ مرداد ماه با حضور ۴۳۰ نفر از دانشجویان خواهر و برادر برگزار می‌شود.

 علی انواری با بیان اینکه این طرح برای هفتمین بار برگزار می‌شود، اظهار کرد: طرح ولایت یکی از فرصت‌های مهم برای خودسازی معنوی است و خواهد توانست برکات معنوی فراوانی را برای دانشجویان حاضر در طرح ولایت فراهم کند.

وی گفت: برنامه‌های آموزشی این دوره در طول مدت ۱۰ روز از ساعات آغازین صبح برگزار می‌شود و زمان زیادی برای استراحت وجود ندارد و خود این امر می‌تواند زمینه‌ساز سازندگی درونی باشد و در این طرح با تهجد و شب زنده‌داری می توان به برکات معنوی خاصی رسید.