حذف نقاط کور آنتن دهی موبایل و تقویت اینترنت پرسرعت در آذربایجان شرقی
حذف نقاط کور آنتن دهی موبایل و تقویت اینترنت پرسرعت در آذربایجان شرقی

در این نشست که کلیه معاونان استاندار و همچنین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در آن حضور داشتند، بر لزوم توجه به اقتصاد مبتنی بر فناوری به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری به عنوان اولویت استانی و ارتقای شاخص‌های مرتبط با بهره‌مندی از سند تدبیر توسعه استان تاکید شد. ایجاد انگیزه و راهکارهای لازم جهت […]

dsدر این نشست که کلیه معاونان استاندار و همچنین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در آن حضور داشتند، بر لزوم توجه به اقتصاد مبتنی بر فناوری به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری به عنوان اولویت استانی و ارتقای شاخص‌های مرتبط با بهره‌مندی از سند تدبیر توسعه استان تاکید شد.

ایجاد انگیزه و راهکارهای لازم جهت جذب منابع بودجه‌ای به ویژه در زمینه کال‌سنتر و توسعه اشتغال پایدار، تقویت و توسعه ICT روستایی مطابق با قانون توسعه با استفاده از اعتبارات ملی و استانی و تقویت اینترنت پرسرعت و استفاده بهینه از دیتاسنتر استان از دیگر مصوبات این نشست بود.

در این جلسه همچنین اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان موظف شد با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری، نقاط کور شهر تبریز و تعدادی از محورهای مواصلاتی استان را از نظر پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه بررسی و اقدامات لازم برای رفع آن و همچنین تقویت اینترنت در مراکز و شهرک‌های صنعتی، خدماتی و گردشگری استان را انجام دهد.

همچنین مقرر شد کلیه فرمانداری‌های استان با مشارکت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات حداکثر ظرف دو ماه آینده از طریق فیبر نوری به مراکز مخابراتی استان متصل شوند.

در این جلسه همچنین همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری هرچه بهتر کنگره استاد شهریار در شهریور ماه سال جاری و بسترسازی برای استقرار دبیرخانه دایمی این کنگره در بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان مورد تاکید قرار گرفت.