داداش کوچیکه ، کاپ داداش بزرگه رو کش رفته !/ تحلیل بازی فصل قبل تراکتور و گسترش
داداش کوچیکه ، کاپ داداش بزرگه رو کش رفته !/ تحلیل بازی فصل قبل تراکتور و گسترش

اویاقلیق: فصل پیش ،قبل ازآنکه فدراسیون فوتبال سپاهان بدست مامورمعذورخود، فغانی، قهرمانی را از دست تراختور برباید، برادر کوچک تراختور، گسترش فولاد، باانواع حیل، کاپ قهرمانی را یواشکی از جیب داداش بزرگ، کش رفته بود! انواع حیل چه بوده وچگونه بوده، درآن زمان واکاوی و اظهارنشد تا تیم به حاشیه نرود، چون هنوز تراختور آن […]

اویاقلیق: فصل پیش ،قبل ازآنکه فدراسیون فوتبال سپاهان بدست مامورمعذورخود، فغانی، قهرمانی را از دست تراختور برباید، برادر کوچک تراختور، گسترش فولاد، باانواع حیل، کاپ قهرمانی را یواشکی از جیب داداش بزرگ، کش رفته بود!
انواع حیل چه بوده وچگونه بوده، درآن زمان واکاوی و اظهارنشد تا تیم به حاشیه نرود، چون هنوز تراختور آن قدرت و توانائی را داشت که دوباره کاپ را صاحب شود و دراین زمان خواست حریفان بود که تراختور با حواشی خودرا مشغول کند و تیم وهواداران ، اسیرحواشی شوند که درآنصورت قهرمان شدن سپاهان، کاردشواری نبود و حتی وجود حواشی باعث میشد که هواداران درک صحیح و واحدی از جریانات جمعه سیاه نداشته باشند و تفرقه حاصل بین هواداران ،آنان را از پرداختن به حوادث رخ داده بازمیداشت!
اکنون وقت آنست که وقایع اتفاق افتاده درآن بازی که البته ،بیشتر مربوط به اتفاقات قبل از بازی میشود، افشا وبررسی شود تا از حوادث مشابه درآینده جلوگیری شود!
درآن بازی تراختور باتساوی، قهرمانی پیش رس را ازدست داد، به دو دلیل:
۱-کمکاری بعضی بازیکنان هنگام بازی ، باضافه تمارض وغیبت دوبازیکن دیگر که متاسفانه بومی هم بودند و گردانی یکی ازاین تمارضی ها بود که تشت رسوائی او از بام افتاد و همانگونه که قبل از بازی با گسترش، تیم سپاهان با او وکیانی برای فصل بعد مذاکره کرده بود، به تیم محبوب خودسپاهان پیوست و بقول خودش از خوشحالی تا صبح نخوابیده بود!
فغانی متهم اول وقایع جمعه سیاه درمصاحبه ای گفت: بعضی مرا مقصر قهرمان نشدن تراختور میدانند، اما آنها صبرکنند تا ببینند ؛چه کسی به کدام تیم میرود؟!
گفتنیست که یک دلال منشوری واهل تبریز که از یاران قلعه نوعی استقلال بود، درتمرین پیش ازبازی گسترش حضور پیداکرده بود و عکس سلفی او درخانه سعیدآقائی (یکی از متمارضین بازی)، درجراید و سایتها منتشرشد که البته سعید آقائی هیچ عکس العملی از خودنشان نداد!

۲-کمالوند که از مربیان محبوب تراختوریها وقبلا یک خبرنگار بوده بخوبی میدانست که چگونه هواداران تراختور راخام کند تا درآنروز ،استادیوم خالی از تماشاگرباشد؟! اوچنان حرف میزد که اگرهواداران به استادیوم بروند یا نروند،تراختوربرنده بازیست!
اوموفقیت تیم گسترش را مدیون هواداران تراختور میدانست وخواهان قهرمانی تراختور،بعنوان تیم اول فوتبال آذربایجان بود و…..! نتیجه آن شدکه هواداران بااطمینان از کسب سه امتیاز توسط تراختور،استادیوم را خالی گذاشتند و به سرتراختور همان مصیبت آمد که سپاهان واستقلال وکمالوند، هرکدام سهمی درآن مصیبت وارده داشتند!
واما حالا تنها یک درس عبرت آموز از آن واقعه تلخ آموخته ایم که: هرچند «آذربایجان تیملری فرق ائله مز رهلری»، اما درمقابل تراختور، هررنگی ، درحکم رنگ پرچم رقیب است !
حکم آن شعار رنگها،زمانیست که گسترش یا امثال آن ،رودرروی تراختورنباشند…..نه برادری داریم ونه خواهری! تنها، یک تراختورداریم که شرف وعزت مردم آذربایجان ،در آن نهفته است!

یادداشت از ساوالان