قرار گاه زیستی در آذربایجان شرقی تشکیل شده است
قرار گاه زیستی در آذربایجان شرقی تشکیل شده است

احمد جهان سری دوشنبه در شورای اداری ملکان با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل، عامل مهمی در زمینه پیشگیری از بحران محسوب می شود، افزود: قرار گاه زیستی با هدف جلوگیری ایجاد بحرانهای زیست محیطی به ریاست استاندار در استانها ودر شهرستانها به ریاست فرماندار و با دبیری فرمانده سپاه هر شهرستان تشکیل یافته و […]

یباحمد جهان سری دوشنبه در شورای اداری ملکان با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل، عامل مهمی در زمینه پیشگیری از بحران محسوب می شود، افزود: قرار گاه زیستی با هدف جلوگیری ایجاد بحرانهای زیست محیطی به ریاست استاندار در استانها ودر شهرستانها به ریاست فرماندار و با دبیری فرمانده سپاه هر شهرستان تشکیل یافته و فعالیت خود را شروع کرده است .

وی گفت: استفاده از فضای مجاز و سایبری لزوم آموزش و نحوه استفاده از آن را ضروری کرده که متاسفانه بیش از ۸۰ درصد مردم از نحوه استفاده از آن آشنایی ندارند .
مدیرکل پدافند غیر عامل استان اظهار داشت : استفاده از گوشی های هوشمند تلفن همراه بصورت وسیعی در بین مردم متداول شده که حتی نوجوانان و کودکان نیز از آن استفاده می کنند بدون اینکه در مورد نحوه استفاده درست و کارکرد آن آموزش ببینند .
جهان سری همچنین الویت این اداره کل را آمایش سرزمینی اعلام کرد و افزود : متاسفانه قبلا کارخانجات و صنایع بسیار مهمی در استان و تبریز احداث شده بدون اینکه نسبت به موقعیت جغرافیای و خطرات زیست محیطی آن مطالعه شود و اکنون بصورت معضل برای مردم تبدیل شده است که از جمله می توان از پالایشگاه تبریز نام برد .
نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به کاهش شدید اعتبارات دولتی بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت : باید بر روی خود تکیه کردن را در هر مقطعی پیگیری کنیم و آنرا سرلوحه امور خود قرار دهیم .
شهروز افخمی خاطرنشان کرد : ارائه پیشنهادات و توجه به نیازهای منطقه و تلاش برای برآورده کردن آن نیازها باید بصورت مستمر ادامه داشته باشد .
وی همچنین بر تجهیز مراکز فرهنگی ،مذهبی ،پارک ها و اماکن عمومی تاکید کرد و افزود: نباید در مواقعی که در منطقه بحران بوجود آمده دنبال امکانات گشت بلکه باید قبل از وقوع زیرساختها و نیازهای ضروری در آن آماده باشد .
فرماندار ملکان نیز در این جلسه از سرمایه گذاری یکهزار میلیاردی ریالی بخش خصوصی در زمینه ایجاد شهرک گلخانه ای خبر داد و افزود : تا سه ماه آینده تمامی سوله ها و اماکن همراه با صنایع تبدیلی در کنار آن آماده خواهد شد .
جهانگیر اسکندرزاده گفت: در این سرمایه گذاری بخش خصوصی که بنیاد برکت نیز در آن مشارکت خواهد داشت برای بیش از یکهزار نفر شغل ایجاد می شود.