شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران وضعیت رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در بازار ایران در نیمه دوم سال گذشته را براساس پنج شاخص وضعیت مجموعه تعلیق و انتقال قدرت خودرو، مجموعه نیرومحرکه و سوخت‌رسانی، وضعیت بدنه، وضعیت ایمنی و وضعیت تهویه مطبوع و وسایل برقی خودرو مورد بررسی قرار داده است. […]

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران وضعیت رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در بازار ایران در نیمه دوم سال گذشته را براساس پنج شاخص وضعیت مجموعه تعلیق و انتقال قدرت خودرو، مجموعه نیرومحرکه و سوخت‌رسانی، وضعیت بدنه، وضعیت ایمنی و وضعیت تهویه مطبوع و وسایل برقی خودرو مورد بررسی قرار داده است.

براساس این ارزیابی در گروه خودروهای با سطح قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، خودروی ام‌وی‌ام ۱۱۰ با کیفیت‌ترین و سایپا ۱۱۱ بی‌کیفیت‌ترین خودرو در این گروه قیمتی بوده است. ام‌وی‌ام ۱۱۰ معادل ۶۶۷ امتیاز از هزار امتیاز و سایپا ۱۱۱ معادل ۶۱۴ امتیاز از هزار امتیاز رضایتمندی مشتریان را کسب کرده است.

اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، خودروی پارس تندر با کیفیت‌ترین و تیبا هاچ‌بک بی‌کیفیت‌ترین خودروی این گروه قیمتی بوده است. پارس تندر ۷۳۳ امتیاز از هزار امتیاز و تیبا هاچ‌بک ۶۳۵ امتیاز از هزار امتیاز رضایتمندی مشتریان را کسب کرده است.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان نیز خودروی کیاپیکانتو با کیفیت‌ترین و لیفان X60 بی‌کیفیت‌ترین خودروی این گروه قیمتی از نظر مشتریان بوده است. کیاپیکانتو ۷۶۴ امتیاز از هزار امتیاز و لیفان X60 معادل ۶۶۸ امتیاز از هزار امتیاز را کسب کرده است.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز خودروی رنو فلوئنس دنده‌ای با کیفیت‌ترین و لندمارک بی‌کیفیت‌ترین خودروی این گروه قیمتی بوده است. رنو فلوئنس دنده‌ای ۷۷۴ امتیاز از هزار امتیاز و لندمارک ۶۵۳ امتیاز از هزار امتیاز را کسب کرده است.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان خودروی ام‌جی ۶ با کیفیت‌ترین و سوزوکی گراند ویتارا بی‌کیفیت‌ترین خودروی این گروه بوده است. ام‌جی‌ ۶ معادل ۷۶۱ امتیاز از هزار امتیاز و سوزوکی گراند ویتارا ۷۵۹ امتیاز از هزار امتیاز رضایتمندی مشتریان را کسب کرده است. البته در این گروه قیمتی تنها همین دو خودرو عرضه شده و مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

و اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی بیش از ۱۲۵ میلیون تومان، بی‌ام دبلیو ۵۲۸I با کیفیت‌ترین و میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰ بی‌کیفیت‌ترین خودروی این گروه قیمتی بوده است. بی‌ام دبلیو ۵۲۸I معادل ۸۳۲ امتیاز از هزار و میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰ معادل ۷۷۲ امتیاز از هزار امتیاز را کسب کرده است.