محبوب عبداله پور ضمن اعلام این خبر افزود: اتوبان پاسداران در شمال تبریز به‌عنوان یکی از مسیرهای اصلی شهر، نقش اساسی در عبور و مرور وسایط نقلیه درون و برون‌شهری ایفا می کند که با توجه به نبود کیفیت لازم در آسفالت این مسیر ارزشمند، معاونت فنی و عمرانی نسبت به عملیات بهسازی و مناسب […]

محبوب عبداله پور ضمن اعلام این خبر افزود: اتوبان پاسداران در شمال تبریز به‌عنوان یکی از مسیرهای اصلی شهر، نقش اساسی در عبور و مرور وسایط نقلیه درون و برون‌شهری ایفا می کند که با توجه به نبود کیفیت لازم در آسفالت این مسیر ارزشمند، معاونت فنی و عمرانی نسبت به عملیات بهسازی و مناسب سازی مسیر اقدامات لازم را آغاز نمود.

وی افزود: بهسازی و زیرسازی پروژه اتوبان پاسداران در هشت کیلومتر و در دو باند رفت ‌ وبرگشت آغاز شده که عملیات تحکیم و بهسازی مسیر رفت آن، بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهردار در توضیح این عملیات نیز گفت: در اجرای این طرح، بعد از آسفالت تراشی مسیر، مرحله خاک‌برداری شروع‌شده و پس از تثبیت بستر، لایه‌های تحتانی با مشخصات دانه‌بندی فنی به‌صورت لایه‌ای کمپکت شده و بعد از آن، عملیات آسفالت‌ریزی مجدد انجام می‌گیرد.

عبداله پور همچنین تاکید کرد: همانگونه که پیش از این نیز اعلام کردیم، با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های پروژه، از مواد و مصالح جمع‌آوری‌شده حاصل از تراش آسفالت قدیمی مسیر،برای تقویت لایه‌های زیرین پروژه یا در زیرساخت آسفالت جاده‌های فرعی سایر نقاط شهر استفاده می‌شود.

وی تشریح کرد: علاوه بر عملیات بهسازی آسفالت، پروژه عملیات زهکشی مسیر آب‌های زیرزمینی و جمع‌آوری آب‌های سطحی به‌صورت کانال و همچنین نصب ترانشه نیز با هدف جلوگیری از تهدیدهای احتمالی و ریزش کوهها و تپه های اطراف مسیر، انجام می‌گیرد.