روز خبرنگار در تبریز سه روز زودتر بر گزار می شود
روز خبرنگار در تبریز سه روز زودتر بر گزار می شود

آیین گرامیداشت روز خبرنگار در تبریز سه روز زودتر و با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزرات ارشاد و استاندار آذربایجان شرقی در چهاردهم مردادماه برگزار می شود. برپایه از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور افزود: ‌این آیین از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه(۱۴مرداد) در سالن اقبال […]

ثقآیین گرامیداشت روز خبرنگار در تبریز سه روز زودتر و با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزرات ارشاد و استاندار آذربایجان شرقی در چهاردهم مردادماه برگزار می شود.

برپایه از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور افزود: ‌این آیین از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه(۱۴مرداد) در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز آغاز می شود.

وی ادامه داد: برنامه های رسمی گرامیداشت روز خبرنگار در تبریز با حضور اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی و حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

صفی‌ پور بیان کرد: این آیین با برنامه های متنوعی از جمله سخنرانی، پخش کلیپ و اهدای جوایز به خبرنگاران و اصحاب مطبوعات همراه است.

وی افزود: خبرنگاران در جامعه نقشی کلیدی در بیان حقایق و نظارت بر امور داشته و در  ارتقای سطح اجتماعی و حل معضلات در کنار ارتقای فرهنگ عمومی نقشی مهم دارند.

صفی‌پور گفت: خبرنگاری حرفه ای است که نیازمند سعه‌ صدر بوده و در عین حال دارای دامنه‌ تاثیر فراوان است و  انعکاس اخبار و رویداد های مستند و درست از جامعه توسط خبرنگاران، موجبات حل مشکلات مردم و جامعه را فراهم می سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: خبرنگاران زبان گویا و ناظران جامعه اند و  می توانند در ایجاد زمینه برای حل مشکلات  مردم از سوی مسوولان نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

گفتنی است، روز ۱۷مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا که در افغانستان به دست طالبان به شهادت رسید، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.