محمدرضا نعمت زاده در آیین کلنگ زنی شهرک صنعتی چالیش صنعت سالاری آذربایجان شرقی اظهار کرد: در کل کشور به ایجاد ۵۰ شهرک صنعتی توسط بخش خصوصی مجوز داده ایم که ۳۶ مورد از آنها هم اکنون به بهره برداری رسیده است. وی با بیان حدود ۱۰۰هزار نفر در این شهرک های صنعتی مشغول به کار […]

محمدرضا نعمت زاده در آیین کلنگ زنی شهرک صنعتی چالیش صنعت سالاری آذربایجان شرقی اظهار کرد: در کل کشور به ایجاد ۵۰ شهرک صنعتی توسط بخش خصوصی مجوز داده ایم که ۳۶ مورد از آنها هم اکنون به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان حدود ۱۰۰هزار نفر در این شهرک های صنعتی مشغول به کار هستند، گفت: در استان آذربایجان شرقی به پنج شهرک صنعتی مجوز فعالیت داده شده که سه مورد از آنها به بهره برداری رسیده و بقیه نیز با تعامل بیش از پیش مدیران دولتی و بخش خصوصی در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

نعمت زاده تاکید کرد: صنعت لوازم خانگی یکی از محورهای توسعه صنعت در استان است که متاسفانه در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته و تلاش می کنیم از این صنعت به عنوان یک صنعت رقابت پذیر بین المللی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه میزان صادرات کشور ترکیه در زمینه لوازم خانگی بیش از یک میلیارد دلار است، گفت: هیچ کشوری بدون توجه به مقوله صنعت پیشرفت نکرده و تمامی کشورهایی که می خواهند به توسعه پایدار دست یابند باید صنعت را مبنای توسعه کشور خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: پایه های مهم صنعتی کشور از گذشته در آذربایجان‌شرقی پایه ریزی شده است و باید از این پس نیز به توسعه زیرساختی صنعتی این منطقه توجه شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با تاکید بر اینکه کلنگ زنی افتخار نیست، اظهار امیدواری کرد؛ شهرک چالیش صنعت سالاری آذربایجان شرقی یکی از شهرک های آبرومند کشور شده و موجب شود که صنعت لوازم خانگی کشور پیشرفت کند.