عدم توجه به اهلیت در واگذاری صنایع مادر آذربایجان شرقی/ ماشین سازی باید بعد از نوسازی واگذار شود
عدم توجه به اهلیت در واگذاری صنایع مادر آذربایجان شرقی/ ماشین سازی باید بعد از نوسازی واگذار شود

محمد رضا نعمت زاده امروز در حاشیه سفر به تبریز در پاسخ به سئوالی در خصوصی نحوه واگذاری واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی به بخش خصوصی گفت: واگذاری های قبلی که در آذربایجان شرقی صورت گرفته ایراد نداشتند ولی متاسفانه در نحوه اجرا دچار اشکلالات عمده ای شده اند. وی ادامه داد: ۵۰ درصد واگذاری ها […]

محمد رضا نعمت زاده امروز در حاشیه سفر به تبریز در پاسخ به سئوالی در خصوصی نحوه واگذاری واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی به بخش خصوصی گفت: واگذاری های قبلی که در آذربایجان شرقی صورت گرفته ایراد نداشتند ولی متاسفانه در نحوه اجرا دچار اشکلالات عمده ای شده اند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد واگذاری ها صرفا برای رفع دیون دولت اتفاق افتاده که این امر بی توجهی به اهلیت خریداران را سبب شده است.

نعمت زاده در ادامه داد اظهار داشت: معتقدیم باید این واگذای ها بر اساس رقابت و در نظر گرفتن تمام جوانب انجام می شد.

وی در پاسخ به این سئوال که برای رفع مشکل واحدهای واگذار شده چه اقدامی صورت می گیرد اذعان داشت: در این خصوص رفع و رجوع هایی صورت گرفته است ولی با توجه به اینکه مدیریت این واحدها واگذار شده است، دیگر در اختیار سازمان صنعت و معدن و تجارت هیچ اختیاری نیست اگر مدیریت آنها به ما واگذار شود بی تردید مشکلات را حل می کنیم.

واگذاری ماشین سازی تبریز

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز از طریق سازمان خصوصی سازی را یک ضرورت خواند و اظهار داشت: این واگذاری باید بر  اساس قانون انجام گیرد ولی باید پیش از واگذاری ناوگان و خط تولید این کارخانه نوسازی شود.

وی شرط واگذاری ماشین سازی را نوسازی ناوگان و خط تولید این کارخانه خواند و افزود: وزارت اقتصاد و دارایی باید پیش از واگذاری به بخش خصوصی ضمن نوسازی خط تولید، اهلیت فرد خرزیدار نیز اثبات شود.