دختر جوان سیاهپوشی، در یک کویر، پشت یک چرخ خیاطی نشسته و بر پارچه سفیدی ماهی‌های قرمز می‌دوزد. این صحنه یک نمایش نیست، بخشی از یک فیلم سینمایی هم نیست، اعتراض یک هنرمند اراکی است به خشک شدن تالاب میقان. لیلا فراهانی، ۳۵ ساله، دانش‌آموخته و مدرس نقاشی است. او که پیش از این چندین […]

ظطدختر جوان سیاهپوشی، در یک کویر، پشت یک چرخ خیاطی نشسته و بر پارچه سفیدی ماهی‌های قرمز می‌دوزد. این صحنه یک نمایش نیست، بخشی از یک فیلم سینمایی هم نیست، اعتراض یک هنرمند اراکی است به خشک شدن تالاب میقان.

لیلا فراهانی، ۳۵ ساله، دانش‌آموخته و مدرس نقاشی است. او که پیش از این چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در تهران و اراک برپا کرده و دغدغه‌های محیط زیستی دارد، برای یک پروژه دانشگاهی، اجرای پرفورمنسی نمادین،‌ در سوگ مرگ تدریجی تالاب میقان را انتخاب کرد. اگرچه عکس‌های این پرفورمنس در ابتدا، با عنوان اعتراض دختر آذربایجانی به خشک شدن دریاچه ارومیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اما این هنرمند  ما از اجرای این اثر در تالاب میقان خبر داد، از اطلاع‌رسانی‌ نادرست گلایه کرد و البته تاکید داشت که این سوگ، نه تنها برای تالاب میقان، بلکه برای تمام بلاهایی است که بر سر محیط زیست می‌آید.