مردی ۵۴ ساله که با سرایداری در یکی از آموزشگاه‌های صنایع دستی همدان روزگار می‌گذراند تا زندگی چهار سر عائله خود را تامین کند، امروز به خاطر اتفاقی که هرگز فکرش را نمی‌کرد، پشت میله‌های زندان است و چشم به کمک خیران و نیکوکاران برای رهایی از زندان دارد. مرد نگون‌بخت داستان ما در یکی […]

مردی ۵۴ ساله که با سرایداری در یکی از آموزشگاه‌های صنایع دستی همدان روزگار می‌گذراند تا زندگی چهار سر عائله خود را تامین کند، امروز به خاطر اتفاقی که هرگز فکرش را نمی‌کرد، پشت میله‌های زندان است و چشم به کمک خیران و نیکوکاران برای رهایی از زندان دارد.

مرد نگون‌بخت داستان ما در یکی از روزهای سال ۸۲ پس از حضور در محل کار خود، متوجه گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان می‌شود؛ او برای اینکه مشکل را حل کند مقداری پودر و اسید داخل لوله فاضلاب می‌ریزد تا گرفتکی لوله برطرف شود اما نه تنها گرفتگی لوله برطرف نمی‌شود بلکه گره‌ای بزرگ به زندگی‌اش می‌افتد.

همزمان با ریخته شدن اسید داخل لوله فاضلاب، در طبقه پایین، جوانی ۲۵ ساله که برای انجام کاری به آن ساختمان مراجعه کرده بود، وارد دستشویی می‌شود و از بد روزگار اسید ریخته شده در لوله به دلیل رعایت نشدن اصول فنی لوله‌کشی فاضلاب و هواکش، نشت کرده و جوانی که داخل دستشویی قرار داشت بر اثر استنشاق اسید به کما می‌رود.

جوانی که شاید هیچ گاه فکر نمی‌کرد این بلا به سرش بیاید، پس از خروج از کما، دست‌ و پایش به طور کامل فلج شده و دچار زوال عقل، نطق، ناتوانی جنسی و عدم کنترل ادرار و مدفوع می‌شود.

پس از وقوع این حادثه و با شکایت پدر و برادر این جوان، برای سرایدار آموزشگاه پرونده‌ای با اتهام مسمومیت منجر به از کار افتادگی کلی تشکیل می‌شود و دادگاه سرایدار و شرکت «الف – ه» را به دلیل عدم رعایت اصول فنی لوله‌کشی فاضلاب و هواکش و سهل‌انگاری به ترتیب به پرداخت ۴۰ و ۶۰ درصد از ۵ فقره دیه کامل مرد مسلمان محکوم می‌کند.

سهم مرد سرایدار از ۴۰ درصد ۵ فقره دیه کامل مرد مسلمان، ۳۹۳ میلیون تومان می‌شود اما به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه، ۱۹ خرداد امسال مرد نگون‌بخت راهی زندان شد و هم اکنون پشت میله‌های زندان چشم انتظار کمک خیرین و نیکوکاران برای رهایی از بند است. پرونده مددجوی ۵۴ ساله پس از اظهارنظر کارشناسان و مهر تایید آنان مبنی بر ناتوانی در پرداخت دیه، در دستور ستاد دیه قرار گرفته است.

خیرین و نیکوکاران برای کمک به این زندانی نیازمند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب ۷۴/۷۴ بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.