قاچاق ۱۰۰ میلیون جفت کفش به کشور
قاچاق ۱۰۰ میلیون جفت کفش به کشور

مسعود بنابیان صبح امروز در جلسه مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و  اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه صنعت چرم و کفش  مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: وضعیت صادرات چرم و کفش استان و کشور چندان خوب نیست و این درحالی است که امروز صنعت چرم در دنیا مطرح و درآمدزا است. […]

cمسعود بنابیان صبح امروز در جلسه مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و  اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه صنعت چرم و کفش  مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: وضعیت صادرات چرم و کفش استان و کشور چندان خوب نیست و این درحالی است که امروز صنعت چرم در دنیا مطرح و درآمدزا است.

وی با بیان اینکه ترکیه برای عملکرد این صنعت خود استراتژی دارد، گفت: کشور ترکیه برای فروش چرم و کالای خود به ایران نیاز به مستندات ندارد.
بنابیان با تاکید بر اینکه قبلاً هم در مورد نابودی صنعت چرم ایران هشدار داده بودم، تصریح کرد: پس از سه سال، دیگر عمر زیادی برای تولید مصنوعات چرمی ما در استان وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه قاچاق کفش به کشور مطالعات گسترده‌ای صورت گرفته که مشخص شد بیش از ۱۰۰ میلیون جفت کفش به کشور قاچاق شده است.

بنابیان گفت: صنعت چرم کشور و استان در حال از بین رفتن است و واحدهای چرم کشور با کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت در حال تولید هستند.