نبود “برند” عمده دلیل رکود بازار چرم و کفش تبریز
نبود “برند” عمده دلیل رکود بازار چرم و کفش تبریز

رضا رحمانی ظهر امروز در پنجمین همایش ملی صنعت چرم و کفش اظهار داشت: درست است که کفش تبریز خود برند است ولی برای حضور در بازارهای رقابتی باید کوشاتر بود چرا که برند اعتماد مشتریان را افزایش می‌دهد. وی با بیان اینکه سال ۹۳ کل میزان صادرات از کشور ما معادل ۵۰ میلیارد دلار […]

۲۳رضا رحمانی ظهر امروز در پنجمین همایش ملی صنعت چرم و کفش اظهار داشت: درست است که کفش تبریز خود برند است ولی برای حضور در بازارهای رقابتی باید کوشاتر بود چرا که برند اعتماد مشتریان را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه سال ۹۳ کل میزان صادرات از کشور ما معادل ۵۰ میلیارد دلار بود، افزود: متاسفانه تا امروز کشور تنها از طریق نفت اداره شده و توجه چندانی به صنایع و صادرات غیرنفتی نشده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌‌های قدرت ایران عرصه‌های صنعتی است، ادامه داد: در حالی که امروز می‌بینیم این حجم بار از خلیج‌فارس عبور می‌کند ولی کشور ما از این میزان چه سهمی دارد؟

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما امروز در کشور کالاهای پرمصرف و بازار ۸۰ میلیون نفری داریم که همین می‌تواند بهترین فرصت برای تولید داخلی باشد.

رحمانی با تاکید بر اینکه تشکل‌های صنفی ما باید فعال‌تر از پیش عمل کنند، اظهار داشت: در اول انقلاب با سیاست‌های جمعیتی، ۲۰ میلیون تولد در کشور ثبت شد که امروز این تعداد از ما توقعاتی دارند چرا که این جوانان بچه‌های ما هستند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین از برپایی کارگروه‌هایی برای نجات صنعت چرم خبر داده و گفت: هم اکنون این کارگروه چند جلسه تشکیل داده است که مقرر شده جمع‌بندی مفاد مطرح شده در این کارگروه به کمیسیون صنایع مجلس بیاید.