سارقان که ساعت ١٣:١١ روز گذشته به این موسسه در خیابان سیدی مشهد دستبرد زده‌اند پس از سرقت ٨ میلیون تومان متواری شده و تحقیقات پلیس برای دستگیری آنها به جریان افتاده است. سرهنگ حجت نیک‌مرام، فرمانده انتظامی مشهد با اعلام این خبر گفت: «دو جوان موتورسوار ظهر چهارشنبه با یک دستگاه موتور آپاچی قرمز […]

سارقان که ساعت ١٣:١١ روز گذشته به این موسسه در خیابان سیدی مشهد دستبرد زده‌اند پس از سرقت ٨ میلیون تومان متواری شده و تحقیقات پلیس برای دستگیری آنها به جریان افتاده است.

سرهنگ حجت نیک‌مرام، فرمانده انتظامی مشهد با اعلام این خبر گفت: «دو جوان موتورسوار ظهر چهارشنبه با یک دستگاه موتور آپاچی قرمز خود را به موسسه افضل توس رسانده و یکی از آنها که کلاه کشی و اسلحه جنگی همراه داشت، پس از تهدید کارکنان مبلغ ٨ میلیون و ١٣٠ هزار تومان وجه نقد را به سرقت برده و با همدستش متواری شده است.»

BANk

برداشت اول؛ سرقت از بانک مسکن

٢۴ فروردین امسال سارقی موتورسوار با یک قبضه سلاح کلت کمری با تهدید وارد بانک مسکن شعبه خیابان سیدی مشهد شد و با عربده کشی و تهدید کارکنان، بیش از ١٣٧ میلیون تومان وجه نقد را به سرقت برد و متواری شد. پلیس مشهد «نداشتن نگهبان» و «نقص در آژیر خطر بانک» را به عنوان دلایل اصلی موفقیت سارق در انجام نقشه خود اعلام کرد و از دستگیری متهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

برداشت دوم؛ سرقت از بانک ملت

تنها ٢٧ روز از سرقت مسلحانه بانک مسکن گذشته بود که حساب‌های بانکی مشهدی‌ها در بانک ملت شعبه خیابان کوهسنگی نیز قربانی سرقت مسلحانه شد. سارق در این روز با یورش مسلحانه به بانک ملت موفق به سرقت ۵٣ میلیون تومان وجه نقد شد. یکی از کارکنان بانک بعدها به پلیس گفت که سارق علاوه بر حمل یک قبضه سلاح کلت کمری، یک قبضه چاقو نیز همراه خود داشت و مدام تیزی آن را به کارکنان و مشتریان بانک نشان می‌داد.

برداشت سوم؛ سرقت از بانک مسکن

در حالی که سرنخ مهمی برای دستگیری متهم در اختیار نبود، سرهنگ حجت نیک‌مرام، فرمانده انتظامی مشهد از وقوع سرقت‌ها توسط یک نفر پرده برداشت و با اشاره به انتشار گسترده تصویر مبهم متهم در رسانه‌ها، از دستگیری قریب‌الوقوع او خبر داد. هنوز دو روز از سرقت مسلحانه بانک ملت نگذشته بود که بانک مسکن خیابان طلاب مشهد نیز توسط سارق زنجیره‌ای بانک‌ها به شیوه مشابه مورد دستبرد قرار گرفت. بیش از ٢٨ میلیون تومان وجه نقد به سرقت رفت و سارق متواری شد. یکی از کارکنان به پلیس گفت که وقتی سارق قصد فرار داشت کلید موتور را روی پیشخوان بانک جا گذاشته بود و من به خاطر ترس از انجام اقدام خطرناک، کلید را به او دادم و فرار کرد.

دستگیری سارق پس از ٣۴ روز

سرانجام سوم خرداد ماه، انتشار گسترده تصویر متهم در رسانه‌ها در کنار فعالیت‌های پیچیده پلیس مشهد به نتیجه رسید و مخفیگاه سارق مسلح در خیابان گلشهر مشهد شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد. سردار بهمن امینی‌مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اعتراف متهم به سرقت ١۶٠ میلیون تومان از سه بانک مسکن، ملت و صادرات مشهد، از کشف دو قبضه اسلحه گرم از مخفیگاه او خبر داد.

آغاز دوباره سرقت‌های مسلحانه

در حالی که تصویر سارق مسلح بانک‌های مشهد بی‌وقفه در رسانه‌ها منتشر می‌شد و فرماندهان انتظامی مشهد به تدریج جزییات بیشتری از عملیات دستگیری او را فاش می‌کردند خبر حمله مسلحانه به یک موسسه مالی و اعتباری در مشهد، برداشت دوباره از سرقت‌های مسلحانه از بانک‌های مشهد را کلید زد.

برداشت چهارم؛ سرقت از موسسه مالی فرشتگان

١۴ تیرماه امسال دو سارق موتورسوار با تهدید یک قبضه سلاح کلت کمری قلابی وارد موسسه مالی و اعتباری فرشتگان در بلوار معلم مشهد شدند و پس از تهدید کارکنان و مشتریان بانک مبلغ یک میلیون و ٧۴٩ هزار تومان را به سرقت برده و متواری شدند. دستگیری آنها همچنان در راس عملیات‌های پلیس مشهد قرار دارد و فرماندهان از دستیابی به سرنخ‌های مهم در این رابطه خبر می‌دهند.

برداشت پنجم؛ سرقت از بانک تجارت

در حالی که مبلغ ناچیز به سرقت رفته از موسسه مالی فرشتگان به دستمایه‌ای برای تمسخر سارقان تبدیل شده بود، این‌بار سارقان مسلح دیگری به بانک تجارت مشهد در بلوار قاسم آباد حمله‌ور شدند تا نشان دهند، اثری از شوخی در نقشه‌شان نیست. دو سارق مسلح به یک قبضه کلت کمری قلابی بیش از ۵٠ میلیون تومان وجه نقد را به سرقت بردند و متواری شدند. آنها تحت تعقیب هستند و پلیس سرنخ‌های جدی برای دستگیری‌شان به دست آورده است. هنوز ارتباط سارقان بانک تجارت و موسسه مالی فرشتگان از سوی پلیس تایید نشده است.

برداشت ششم؛ سرقت از موسسه افضل توس

سرقت مسلحانه دو جوان آپاچی‌سوار از موسسه مالی و اعتباری افضل توس در خیابان سیدی تازه‌ترین سرقت مسلحانه از بانک‌های مشهد است. سرهنگ حجت نیک‌مرام، فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به آغاز رسیدگی به پرونده گفته است که ظهر دیروز دو جوان سارق که صورت‌های خود را با کلاه کشی پوشانده بودند پس از ورود به بانک با یک قبضه سلاح جنگی، مبلغ ٨ میلیون و ١٣٠ هزار تومان را به سرقت برده و متواری شدند. خیابانی که سرقت در آن انجام شده، برای دومین بار در ١٠٠ روز گذشته، سرقت مسلحانه دیگری را تجربه کرد.

bankk