آماده استفاده از نظرات روحانیت برای ارتقای سطح فرهنگی آذربایجان شرقی هستیم
آماده استفاده از نظرات روحانیت برای ارتقای سطح فرهنگی آذربایجان شرقی هستیم

اسماعیل جبارزاده روز چهارشنبه در جمع ائمه جمعه و نمایندگی های ولی فقیه در سازمانها و نهادهای استان با بیان اینکه خانواده شهدا نسبت به وضعیت حجاب در جامعه منتقد هستند ، این انتقادات را به جا دانست و گفت: کسانی که از بهترین دارایی های خود در راستای حفظ نظام گذشته اند بایستی هم […]

۴اسماعیل جبارزاده روز چهارشنبه در جمع ائمه جمعه و نمایندگی های ولی فقیه در سازمانها و نهادهای استان با بیان اینکه خانواده شهدا نسبت به وضعیت حجاب در جامعه منتقد هستند ، این انتقادات را به جا دانست و گفت: کسانی که از بهترین دارایی های خود در راستای حفظ نظام گذشته اند بایستی هم نسبت به حفظ دستاوردهای انقلاب حساس باشند .

وی با اشاره به اینکه دغدغه روحانیت هم حفظ ارزشهای دینی است ، نسبت به استفاده از نظرات و ایده های روحانیون در خصوص ارتقای وضعیت فرهنگی استان اعلام آماگی کرد .

جبارزاده با تاکید بر اینکه بدحجابی در جامعه دینی به خصوص محیط های اداری پذیرفته نیست ، از عملیاتی کردن موضوع حجاب در نهادهای غیر دولتی از جمله دفاتر هواپیمایی استان خبر داد .

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صمیمیتی که بین خدمتگذاران دولت و روحانیت استان وجود دارد ، اظهار کرد : فضای آرام و امنیت کنونی به واسطه این همدلی است که زمینه مناسبی برای خدمت به مردم را فراهم کرده است .

وی در پاسخ به انتقاد یکی از اعضای حاضر در جلسه در خصوص سیاه نمایی عملکرد دولت گذشته اظهار کرد: قصد سیاه نمایی نداریم ولی کوتاهی ها و تخلفات را نمی توانیم پنهان کنیم .

جبارزاده با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات کنونی نتیجه کوتاهی های گذشته است ، اظهار کرد : وجود ۴۷ هزار معتاد در تبریز که ۱۰ درصد شان زن زیر ۲۰ سال هستند یکی از تبعات سهل انگاری های گذشته است .

وی اعلام شهرستان شدن هوراند ، مهربان و ترکمانچای و معرفی فرماندار برای هوراند قبل از تصویب به عنوان شهرستان را یکی از تخلفات اداری دولت گذشته عنوان کرد و گفت: هنوز هم درگیر این موضوع هستیم .

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به هزینه های پیش بینی نشده برای استانداران و ائمه جمعه به واسطه مراجعات و خواسته های عمومی ، خواستار تخصیص ردیف اعتباری برای این منظور در زمان تصویب بودجه عمومی کشور شد .

وی با بیان اینکه درگیری های سیاسی در استان وجود ندارد، اظهار امیدواری کرد : با حفظ وحدت و همدلی موجود ، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با همکاری ائمه جمعه و روحانیت معزز در سلامت کامل برگزار شود .

امام جمعه مهربان و نماینده نهاد رهبری در پردیس علامه امینی دانشگاه فرهنگیان با انتقاد از تعریف نشدن شاخصه های فرهنگی در جامعه ، نسبت به گسترش تبلیغات برنامه های موسیقی در مقایسه با فعالیت های قرآنی هشدار داد .

جلیل جلیلی همچنین انتصابات در برخی مراکز علمی و اجرایی را فاقد وجاهت لازم دانست و خواستار بازنگری در این خصوص شد .