۱۰۰۰ کنتور هوشمند آب در آذربایجان‌شرقی نصب شد
۱۰۰۰ کنتور هوشمند آب در آذربایجان‌شرقی نصب شد

یوسف غفارزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی وظیفه سنگینی است و ما ابتدا باید آب‌های زیرزمینی را احیا کرده و سپس در چرخه زیست محیطی به تعادل برسانیم. وی افزود: در عرض یک سال گذشته ۱۵ پروژه تعادل بخشی تعریف شده است که هر پروژه مطالعات و اجرای گسترده‌ای را […]

۲۳۴یوسف غفارزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی وظیفه سنگینی است و ما ابتدا باید آب‌های زیرزمینی را احیا کرده و سپس در چرخه زیست محیطی به تعادل برسانیم.

وی افزود: در عرض یک سال گذشته ۱۵ پروژه تعادل بخشی تعریف شده است که هر پروژه مطالعات و اجرای گسترده‌ای را می‌طلبد و تاکنون چهار پروژه اجرایی شده است.

غفارزاده اظهار داشت: نخستین پروژه، گشت و کنترل، شناسایی و انسداد چاه‌های غیرمجاز و پیگیری‌های حقوقی اضافه برداشت‌ها است که این طرح توسط ۴۰ اکیپ اجرایی می‌شود.

مجری طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: پروژه دوم نصب کنتورهای حجمی و هوشمند است که تاکنون نزدیک به هزار مورد نصب شده و مناقصه ۳ هزار مورد دیگر انجام گرفته است؛ در هزار مورد کنتور آب و برق هم برای خرید اقدام شده است.

وی طرح تغذیه مصنوعی سفره‌های زیرزمینی را سومین پروژه تعادل بخشی عنوان و گفت: نیرورسانی و برقدار کردن چاه‌ها برای کنترل برداشت و جلوگیری از اضافه برداشت‌ها چهارمین پروژه تعادل بخشی است که در شهرهای شبستر، ملکان، آذرشهر و اسکو اجرایی می‌شود.