ترکیه مناسب‌ترین کشور برای برقراری روابط تجاری با استان زنجان است
ترکیه مناسب‌ترین کشور برای برقراری روابط تجاری با استان زنجان است

ناصر فغفوری در نشست مشترک سفیر کشور ترکیه با فعالان اقتصادی استان زنجان اظهار داشت: در شرایط کنونی هیچ کشوری برای سرمایه‌گذاری و برقراری روابط تجاری با استان زنجان مناسب‌تر از ترکیه نیست. وی تصریح کرد: برای برقراری ارتباط با ترکیه باید برنامه عملیاتی مدونی را برنامه‌ریزی کنیم که در این راستا همه اطلاعات مربوط […]

۲۳ناصر فغفوری در نشست مشترک سفیر کشور ترکیه با فعالان اقتصادی استان زنجان اظهار داشت: در شرایط کنونی هیچ کشوری برای سرمایه‌گذاری و برقراری روابط تجاری با استان زنجان مناسب‌تر از ترکیه نیست.

وی تصریح کرد: برای برقراری ارتباط با ترکیه باید برنامه عملیاتی مدونی را برنامه‌ریزی کنیم که در این راستا همه اطلاعات مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت را در اختیار سفیر ترکیه قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به پیشنهاد مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی در زمینه ایجاد شهرک صنعتی ویژه سرمایه‌گذاران ترک اظهار داشت: با ایجاد این شهرک صنعتی در استان و حضور سرمایه‌گذاران کشور ترکیه می‌توانیم گام موثری در برقراری روابط با استان برداریم.

وی به معرفی صنایع عمده استان پرداخت و تصریح کرد: استان زنجان با توجه به وجود معادن غنی از ظرفیت مناسبی در زمینه صنایع معدنی و سنگ‌های تزئینی برخوردار است، همچنین کارخانجات نساجی، غذایی و برق و الکترونیک، صنایع عمده استان را تشکیل می‌دهد.

فغفوری یادآور شد: در برنامه راهبردی توسعه صنعتی و معدنی استان شرح وظایف گسترده‌ای برای آغاز فعالیت‌های صنعت، ‌معدن و تجارت در استان بر عهده داریم که بازار بکر استان، زمینه فعالیت‌های خوبی را در این سه عرصه پس از رفع تحریم‌ها در استان خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امکانات موجود در استان از جمله داشتن نمایشگاه بین‌المللی و امکان حضور سرمایه‌گذاران ایرانی و ترکیه‌ای در این نمایشگاه‌ها از جمله ظرفیت‌های موجود در استان به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با اشاره به بخش معدن در استان خاطر نشان ساخت: در حوزه معدن اولویت کاری ما توسعه فعالیت‌های اکتشافی است که در این راستا محدودیتی برای فعالیت شرکت‌های خارجی در این زمینه وجود ندارد و زمینه فعالیت‌های اکتشافی مناسب در استان فراهم است.

در این جلسه سفیر کشور ترکیه در ایران با اشاره به اشتراکات ایران و ترکیه افزود: ما اشتراکات فراوان تاریخی، دینی و فرهنگی با ایران داریم و این امر مبنای گسترش روابط اقتصادی است.

هاکان تکین با اشاره به برقراری روابط تجاری ترکیه با استان زنجان اظهار داشت: امیدوارم این سفر پنجره جدیدی از روابط زنجان و ترکیه را باز کند که در این راستا ظرفیت‌های استان زنجان را به ترکیه معرفی و از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان زنجان و ترکیه در برقراری روابط بهره خواهیم جست.

این مقام مسئول تصریح کرد: کشور ترکیه از توافق ایجاد شده در مسئله هسته‌ای خوشحال بوده و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن توافقنامه اجرایی شده و موانع پیش روی اقتصادی بین دو کشور رفع شود.

سفیر کشور ترکیه در ایران یادآور شد: ما بدنبال آنیم که علاوه بر افزایش تجارت با ایران شاهد رشد سرمایه گذاری دو کشور باشیم که حضور یکی از شرکت‌های بزرگ ترکیه‌ای در استان زنجان سرآغاز این امر است. وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه کشور ترکیه فاقد نمایندگی در استان زنجان است که ما بدنبال رفع این مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

در ادامه این نشست فعالان اقتصادی استان به بیان مشکلات و نقطه نظرات برقراری روابط با کشور ترکیه پرداختند.