لای روبی رودخانه آجی چای با اعتبار ۱۱ میلیاردی و اجرای برنامه های تعادل بخشی آب های زیرزمینی در جهت احیای دریاچه ارومیه
لای روبی رودخانه آجی چای با اعتبار ۱۱ میلیاردی و اجرای برنامه های تعادل بخشی آب های زیرزمینی در جهت احیای دریاچه ارومیه

اللهیاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اجرای طرح لای روبی رودخانه آجی چای سه پیمانکار در سه بازه مختلف در حال فعالیت هستند، گفت: این طرح از سد شهید مدنی تا پیکره آبی دریاچه ارومیه را شامل می شود که طول این بازه حدود ۹۰ کیلومتر می باشد. وی افزود: تا به حال […]

ajichayاللهیاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اجرای طرح لای روبی رودخانه آجی چای سه پیمانکار در سه بازه مختلف در حال فعالیت هستند، گفت: این طرح از سد شهید مدنی تا پیکره آبی دریاچه ارومیه را شامل می شود که طول این بازه حدود ۹۰ کیلومتر می باشد.

وی افزود: تا به حال حول و حوش ۶۰ کیلومتر از این طرح در عرض سه ماه تکمیل و انجام شده است و ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر باقی مانده است.

وی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای این طرح تاکید کرد: در سال مالی ۹۳ که تا پایان تیرماه را شامل می شد حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که برای ادامه کار و هم چنین بدهی هایی که داریم باید از اعتبار سال ۹۴ نیز استفاده نماییم چون ۱۱ میلیارد تومان برای انجام اقدامات یک سال کافی نبود.

اللهیاری اظهار داشت: طبق برنامه ای که برای تکمیل این طرح در نظر داشتیم پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم و حتی جلوتر از پیش بینی ها نیز پیش رفته ایم به طوری که پیشرفت ۶۰ درصدی برای شش ماه اول در نظر گرفته شده بود اما در عرض سه ماه ۶۰ درصد طرح به اجرا رسیده است.

مجری طرح ساماندهی رودخانه های داخلی آذربایجان شرقی خبر داد: طبق پیش بینی های انجام گرفته طرح ایجاد مسیر تا پایان شهریورماه به اتمام خواهد رسید و جزئیات کار نیز تا پایان سال ۹۴ به پایان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح ۶۱ دستگاه ماشین الات سنگین و یک بلدوزر چرخ زنجیری به کار گرفته می شود.

مجری طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: تعادل بخشی به آب های زیرزمینی وظیفه بسیار سنگینی است که باید برای پیشبرد آن تمامی دستگاه ها و مردم دست به دست هم دهند.

یوسف غفارزاده افزود: در طول یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای تحقق این طرح انجام شده است که در حالت کلی ۱۵ پروژه به صورت علمی بررسی و تصویب شده و تاکنون ۴ پروژه به مرحله عملیاتی شدن رسیده است.

وی با اشاره به عناوین این چهار پروژه تاکید کرد: پروژه گشت و کنترل، پروژه نصب کنتورهای هوشمند، طرح تغذیه مصنوعی و طرح نیرورسانی عناوین این چهار پروژه هستند که در یک سال گذشته استارت آن ها زده شده است.

وی در توضیح طرح نیرورسانی تاکید کرد: چاه هایی هستند که در حال حاضر به صورت دیزلی برداشت آب از آن ها انجام می شود که اگر زیربناهای نیرورسانی برق در این چاه ها انجام شود جلوی اضافه برداشت ها گرفته می شود که تا کنون اجرای این طرح در شهرستان های اسکو، شبستر، آذرشهر و ملکان آغاز شده است.

گفتنی است روز گذشته مسئولان شرکت آب منطقه ای استان به همراه جمعی از خبرنگاران استان از مکان و نحوه اجرای طرح لای روبی رودخانه آجی چای بازدید کردند.