، پزشکی قانونی اعلام کرد: در مدت ۳ ماه گذشته ۶۶۶ نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست دادند این در حالی است که آمار تلفات سوءمصرف مواد در مدت مشابه سال قبل ۶۳۲ نفر بوده است. در سه ماهه ابتدایی سال جاری از کل تلفات سوءمصرف مواد ۵۹۶ نفرمرد و ۷۰ نفر […]

، پزشکی قانونی اعلام کرد: در مدت ۳ ماه گذشته ۶۶۶ نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست دادند این در حالی است که آمار تلفات سوءمصرف مواد در مدت مشابه سال قبل ۶۳۲ نفر بوده است.

در سه ماهه ابتدایی سال جاری از کل تلفات سوءمصرف مواد ۵۹۶ نفرمرد و ۷۰ نفر زن بودند. در این مدت استان‌های تهران با ۱۸۶، خراسان رضوی با ۹۰ و اصفهان با ۴۸ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات سوءمصرف مواد را داشته‌اند.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته دلایل مرگ متوفیان سوء مصرف مواد در ۳۴۷ مورد مسمومیت حاد، ۲۲۰ مورد عوارض طولانی مدت و ۹۹ مورد مرگ ناشی از مصرف مواد روان‌گردان گزارش شده است.

در خرداد ماه امسال نیز ۲۱۴ مرد و ۲۳ زن بر اثر سوءمصرف مواد در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

آمار مرگ های ناشی از سوءمصرف مواد در کشور از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ با روندی نزولی مواجه بود. اما از سال گذشته این آمار سیری افزایشی در پیش گرفت به نحوی که آمار کلی تلفات اعتیاد با در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال قبل از آن رشد یک درصدی و آمار تلفات اعتیاد در زنان با رشد ۲۸٫۳ درصدی مواجه شد. در سال جاری نیز این آمار همچنان روند افزایشی دارد.