تلاش برای ثبت جهانی کفش تبریز در سازمان یونسکو
تلاش برای ثبت جهانی کفش تبریز در سازمان یونسکو

رضا خلیلی با اشاره به اینکه این همایش هشت مرداد در تالار اندیشه پارک ائل گلی تبریز برگزار می شود، ادامه داد: این همایش فرصت ارزشمندی برای معرفی صنعت چرم و کفش تبریز در عرصه داخلی و خارجی است. وی با بیان ایکه ظرفیت بزرگ چرم و کفش تبریز عاملی برای جذب گردشگر داخلی و […]

kafshرضا خلیلی با اشاره به اینکه این همایش هشت مرداد در تالار اندیشه پارک ائل گلی تبریز برگزار می شود، ادامه داد: این همایش فرصت ارزشمندی برای معرفی صنعت چرم و کفش تبریز در عرصه داخلی و خارجی است.

وی با بیان ایکه ظرفیت بزرگ چرم و کفش تبریز عاملی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی به تبریز است، افزود: باید با برگزاری همایش ها و نمایشگاه های مختلف در طول ایام مختلف سال تلاش کنیم که این ظرفیت ها و پتانسیل ها را معرفی کنیم.

خلیلی همچنین با اشاره به اینکه صنعت کفش و فرش تبریز جزو برندهای معروف تبریز در سطح جهان هستند، ابراز داشت: فرش و کفش تبریز جایگاه ویژه ای در جهان دارند که نیاز است بیش از پیش برای معرفی این صنایع اصناف و بازاریان در کنار مسئولان مربوطه همت کنند.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز اهتمام ویژ ای به احیای صنایع اشتغال زا و درآمدزای تبریز دارد، گفت: شهرداری تبریز تلاش می کند مشکلات این حوزه برطرف شود.

خلیلی با بیان اینکه ۶۰ درصد تولید کفش کشور در تبریز انجام می شود، اظهار داشت: باید از این توانمندی ها استفاده کرده و میدان را به دیگر رقبا واگذار نکنیم. باید از این ظرفیت ها در جهت شناساندن چرم و کفش تبریز استفاده کنیم چراکه این حوزه باعث جذب گردشگر می شود و وقتی گردشگران کفش تبریز را به شهرهای خود می برند به نوعی باعث معرفی و تبلیغ این کفش می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر سفرا و دیپلمات های کشورهای مختلف جهان که در کشورمان حضور دارند از کفش تبریز استفاده می کنند، گفت: این نشان می دهد که جایگاه چرم و کفش تبریز در بیشتر کشورهای جهان شناخته شده است.

خلیلی با تاکید بر اینکه برگزاری پنجمین همایش ملی صنعت چرم و کفش کشور در تبریز فرصت مغتنمی است، ادامه داد: باید تلاش کنیم همایش از سال دیگر در سطح بین المللی برگزار شود

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با بیان اینکه روسای اتحادیه های کفش سراسر کشور در این همایش حضور خواهند داشت، گفت: این همایش همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی کفش تبریز برگزار می شود و میهمانان ویژه ای در این همایش حضور خواهند داشت.

جباریان با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: پنجمین همایش ملی صنعت چرم و کفش کشور با عنوان فرصت ها و تهدیدهای صنعت چرم و کفش کشور بعد از توافق هسته ای با هدف بررسی مزیت های رقابتی صنعت چرم و کفش برگزار می شود.

وی از راه اندازی اولین موزه کفش در تبریز نیز خبر داد و افزود: هم اکنون ۳۵۰ واحد تولید چرم در تبریز مشغول به کار است که نشان می دهد تبریز ظرفیت ها و استعدادهای زیادی در این زمینه دارد.

جباریان ادامه داد: در این همایش معاون وزیر صنعت و معدن و همچنین رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور خواهند داشت.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با انتقاد از عدم حمایت مسئولان از صنعت چرم و کفش تبریز گفت: تکنولوژی های ما قدیمی است و انتظار داریم مسئولان تسهیلات کم بهره ای را در اختیار ما قرار دهند.