آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران مهار شد / ۶ هکتار جنگل در آتش سوخت
آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران مهار شد / ۶ هکتار جنگل در آتش سوخت

حمید قاسمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شامگاه دوشنبه آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران در منطقه «دیزمار» و روستای «اولیق» در اثر بی‌احتیاطی عوامل انسانی رخ داده بود که با تلاش‌های ماموران یگان حفاظت محیط زیست و  همکاری مدیریت بحران، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، نیروهای مرزبانی ناجا  و اهالی منطقه به طور […]

atashحمید قاسمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شامگاه دوشنبه آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران در منطقه «دیزمار» و روستای «اولیق» در اثر بی‌احتیاطی عوامل انسانی رخ داده بود که با تلاش‌های ماموران یگان حفاظت محیط زیست و  همکاری مدیریت بحران، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، نیروهای مرزبانی ناجا  و اهالی منطقه به طور کامل مهار شد.

وی افزود: در این آتش‌سوزی حدود ۶ هکتار از مراتع مشجر و اراضی زراعی در آتش سوخت اما هیچگونه تلفات انسانی در این آتش سوزی مشاهده نشد.

قاسمی در ادامه از اهالی، مسافران و گردشگران درخواست کرد که از برافروختن هر گونه آتش در داخل جنگل و داخل منطقه حفاظت شده جدا خودداری نمایند.

وی ادامه داد: از روشن کردن آتش نزدیک درختان جدا خودداری کنند زیرا وجود گیاهان خشک در منطقه و گرمای هوا دو عامل اصلی طبیعی وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع است.

قاسمی گفت: در آستانه آغاز فصل گرما از طریق رسانه‌ها و نصب بنرهای هشدار حریق در مناطق مستعد آتش سوزی اطلاع رسانی‌های لازم صورت پذیرفته و کارگروه‌های اطفای حریق مناطق جنگلی در استان و شهرستان‌های خداآفرین،کلیبر ،ورزقان و جلفا نیز تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از اهالی و گردشگران درخواست کرد، در صورت مشاهده آتش سوزی در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست مراتب را به شماره تلفن‌های ۱۵۴۰ و ۱۸۱۲ به این اداره کل اطلاع دهند.